W Museum of Contemporary Photography (MoCP) do 25 marca można oglądać zbiorową wystawę Limits of Photography, stworzoną z myślą o tych dziedzinach, w których odbiorca traci wiarę w prawdziwość widzianego obrazu fotograficznego.
W latach 1920., kiedy fofografie zaczęły być często publikowane, ugruntowało się powszechne przekonanie, że przekazują one bardzo prawdziwy obraz rzeczywistości.
Zaufanie to słabnie w miarę, jak coraz łatwiejsze i coraz powszechniejsze jest manipulowanie fotografią.
Na ekspozycję składają się prace dziesięciorga artystów. Są to: Chris Naka, Curtis Mann, Daniel Hojnacki, Doug Stapleton, J.J. Murphy, John Brill, Randy Hayes, Rhona Shand, Sally Ketcham i Vera Klement.
We wtorek 20 marca o godz. 6:30 wiecz. w Ferguson Lecture Hall wygłosi związany z wystawą odczyt W.J.T. Mitchell, profesor historii sztuki na Uniwersytecie Chicago, teoretyk mediów i sztuk wizualnych.
W prelekcji pt. Limits of Digital Photography autor dyskutuje z poglądem, że fotografia cyfrowa ułatwia fałszowanie rzeczywistości. Twierdzi, że wprost przeciwnie – "rozszerza ona potencjalny zakres fotograficznej prawdy".
• • •
Działające przy Columbia College muzeum znajduje się przy 600 S. Michigan Ave. Jest czynne od poniedziałku do soboty od godz. 10 rano do 5 po południu, w czwartki do 8 wieczorem, w niedziele od 12 w południe do 5 po poł.
Wstęp bezpłatny, otwarty dla wszystkich.
Inf.: tel. (312) 663-5554, www.mocp.org.
/Kc