Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 28 września 2024 12:31
Reklama KD Market
Reklama

Zespół Pieśni i Tańca Lajkonik zatańczył w Meksyku

Młodzież z zespołu Lajkonik, działającego przy Polskiej Misji Trójcy Świętej w Chicago, pod patronatem Związku Narodowego Polskiego, w połowie czerwca wyleciała do Meksyku na kilkudniową wycieczkę połączoną z koncertami. Trasa rozpoczęła się od wizyty w Sanktuarium Matki Bożej w Guadalupe.

(2)

(1)

"Zanim zwiedziliśmy Bazyliki (Starą i Nową), młodzież pokłoniła się Matce Bożej polskimi tańcami i śpiewem.

(3)

Po krótkim występie na placu przed sanktuarium, gdzie zgromadziło się wielu pielgrzymów, weszliśmy do Nowej Bazyliki, by uczestniczyć w odprawionej specjalnie dla nas mszy w języku polskim.

(4) e

Drogą wiodącą przez piękny ogród, dotarliśmy do wzgórza, na którym stoi kościółek, zwany Kaplicą Źródełka.

Wielkie wrażenie zrobiła na nas wizyta w Teotihuacan. „Zdobyliśmy Piramidę Słońca i Drogą Zmarłych przeszliśmy do Piramidy Księżyca.

(5)

Kolejny dzień rozpoczął się od wycieczki do magicznego miasteczka Tepoztlan, przesiąkniętego indiańskim folklorem. Kamienistym szlakiem wspinaliśmy się w górę, aż dotarliśmy na szczyt wzgórza Tepozteco, skąd podziwialiśmy piękne widoki.

(6)

Zaproszeni przez księży pallotynów pojechaliśmy do Tenango del Aire. Przyjęto nas tam entuzjastycznie i gościnnie, a występ Lajkonika przerywany był gromkimi brawami.

Mieszkańcy miasteczka pożegnali nas kolacją specjalnie przygotowaną dla naszego zespołu.

Ciekawostką były jaskinie w Cacahuamilpa, a kilka godzin relaksu w basenach wód termalnych, otoczonych mnóstwem egzotycznej roślinności, dobrze wszystkim zrobiło po wyczerpujących wędrówkach.

Było zwiedzanie centrum miasta Meksyk i m.in. Katedry Metropolitalnej pod wezwaniem Wniebowzięcia NMP. Nie zabrakło tam akcentu polskiego. W katedrze wmurowana jest tablica upamiętniająca pierwszą mszę odprawioną w Meksyku przez Jana Pawła II. Na jego cześć postawiono pomnik, wykonany z przetopionych kluczy.

(7)

20 czerwca odbył się koncert w Biblioteca Vasconcelos. Na widowni zasiedli zarówno Meksykanie, jak i Polacy - jest ich tam niewielu. Widok polskich tańców i brzmienie polskich pieśni wyciskał łzy z oczu naszych rodaków. Swoją obecnością zaszczyciła nas Beata Wojna, ambasador Polski w Meksyku wraz z innymi pracownikami ambasady.

(8)

(9)

Przyszedł czas na Xochimilco - pływające ogrody nazywane „meksykańską Wenecją”. Przyjemny był lunch na łodziach, przy wtórze mariachi. Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. I tak, przeszedł koniec naszej eskapady. Jeszcze tylko ostatnie spojrzenie na miasto, zakupy pamiątek i czas było wracać do domu..."