Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 4 października 2024 14:18
Reklama KD Market

Lipiec w Instytucie Sztuki: Nowy Jork na fotografii


Już tylko do niedzieli 1 lipca jest otwarta w Galeriach 2–4 wystawa Jindrich Heisler: Surrealism under Pressure.


Pierwsza na świecie retrospektywa prac Jindricha Heislera. Czeski poeta i fotograf żydowskiego pochodzenia należał do Grupy Surrealistów Czechosłowacji. Podczas niemieckiej okupacji ukrywał się i do 1945 roku stworzył wiele prac – tomiki poezji, cykle fotograficzne i obiekty przestrzenne z roz-maitych przedmiotów. W 1947 r. w Paryżu przyłączył się do francuskich surrealistów.




W lipcu zostaną również zamknięte wystawy:


 


Capturing the Sublime: Italian Drawings of the Renaissance and Baroque.


Rysunek we Włoszech w okresie Renesansu i Baroku – choć wciąż traktowany utylitarnie jako wstęp do większych kompozycji – zaczął być uważany za dzieło sztuki samo w sobie.


 


Do 8 lipca w Galeriach 124–127.


 


The Outdoor Office: Jonathan Olivares Design Research.


Nowojorski projektant Jonathan Olivares zwraca szczególną uwagę na potrzeby użytkownika przedmiotów i pomieszczeń. Na wystawę składają się projekty mebli do coraz popularniejszych biur pod gołym niebem w regionach, gdzie dobra pogoda trwa przynajmniej część roku.


 


Do 15 lipca w Gal. 286.


 


Rethinking Typologies: Architecture and Design from the Permanent Collection.


Historyczny przegląd innowacji, które ukształtowały współczesne życie i zbudowane środowisko; historyczne oraz współczesne typologie w architekturze i wzornictwie.


 


Do 29 lipca w Gal. 283–285.


 


Otwarte zostaną:


 


Film and Photo in New York.


W latach 1920. Nowy Jork zajął miejsce Londynu jako miasto o największej liczbie mieszkańców i najbardziej rozwinięte przemysłowo na świecie. Fotografowie – tacy jak Louis Faurer, Paul Strand i Weegee – czerpali z niego inspirację.


Wystawa fotografii z lat od 1920. do 1950. ze stałych zbiorów Art Institute.




Od 21 lipca do 25 listopada w Gal. 1–4.


 


Rarely Seen Contemporary Works on Paper.


Prace na papierze – i te kilkusetletnie, i najnowsze – są bardzo czułe na działanie światła i mogą być eksponowane tylko przez krótki czas. Wystawa obejmuje prawie 100 współczesnych prac, z których część nie była nigdy pokazywana.




Od 28 lipca do 13 stycznia 2013.


 


W dalszym ciągu można oglądać:


 


Roy Lichtenstein: A Retrospective.


Pierwsza prezentacja pełnego zakresu kariery Lichtensteina od jego śmierci w 1997 roku, ma na celu nową, naukową ocenę dorobku tego czołowego artysty pop. Jego często reprodukowana, kopiowana i parodiowana twórczość wydaje się znana, ale ogromna różnorodność jego sztuki często wymyka się zrozumieniu. Na wystawie znajdzie się ponad 130 obrazów i rzeźb oraz ponad 30 mało znanych rysunków i kolaży.




Do 3 września w Regenstein Hall.


 


Parcours.


Francuskie słowo "parcour" (droga lub trasa) w Ameryce oznacza szlak edukacyjny lub treningowy, z instrukcjami i czasem rysunkami. Wystawa "Parcours" stanowi podobnie pomyślaną trasę w muzeum. Jej autorzy to Amerykanka Liz Deschenes, Austriak Florian Pumhösl i Matthew Witkovsky, dyrektor Wydziału Fotografii w Art Institute.


 


Do 9 września w Gal. 188.


 


Dawoud Bay: Harlem, U.S.A.


Afroamerykański fotograf Dawoud Bay pokazuje swoje prace robione na ulicy, emanujące charakterystycznymi dla niego godnością i spokojem. Bey jest profesorem w Columbia College.


 


Do 9 września w Galerii 189.


 


Fashioning the Object: Bless, Boudicca, Sandra Backlund.


Trzy tytułowe biura projektujące modę – austriacka, brytyjska i szwedzka – stosują śmiałe, pełne wyobraźni metody pracy, łącznie z wykorzystaniem rzeczy znalezionych, materiałami z recyklingu oraz tradycyjnym rzemiosłem.


 


Do13 września w Galeriach 1182–184.


 


Katharina Fritsch.


Wybitna niemiecka rzeźbiarka czerpie inspirację i motywy prac ze wspomnień dzieciństwa oraz folkloru i kultury swojego kraju.


 


Do 28 października na Bluhm Family Terrace.


 


Recent Acquisitions of Contemporary Japanese Art.


Nabyte w ciągu ostatnich 2 lat, nigdy dotąd nie pokazywane prace współczesnych artystów japońskich obejmują grafikę i ceramikę.




Do 28 października w Galerii 109.


 


Told and Retold: Picture Book Artists from Studio Goodwin Sturges.


Studio Goodwin Sturges jest agencją artystyczną, nastawioną na rozwijanie talentów twórczych i propagującą wysokiej jakości książki dla dzieci. Prace ośmiorga artystów powstały w różnych technikach – od tkanin i przedmiotów znalezionych do ołówka, farby i komputera. Szkice robocze pozwalają poznać metody pracy ilustratorów i ich materiały.




Do 28 października w Ryan Education Center, Picture Book Gallery.


 


Stałe wystawy:


• BIGsmall. Odwrócenie skali – wielkie przedmioty w miniaturze i małe w powiększeniu.


Galeria 10.


 


• The Touch Gallery. Jak zmysł dotyku pomaga w odbiorze dzieła sztuki.


Galeria 10.


 


• Neither Man Nor Beast. Wizerunki zwierząt na starożytnych monetach.


Galeria 155.


 


What's Greek About Roman Copy? Rzymskie kopie greckich oryginałów – m.in. Fidiasza, Praksytelesa i Lizyppa – wykonane przez utalentowanych rzeźbiarzy.


Galeria 156.


 


• Chagall's America Windows. Witrażowe arcydzieła Marca Chagalla po pięcioletniej konserwacji.


Galeria 144.


 


• Arms and Armor: High-lights of the Permanent Collection.


Galeria 236.


 


•       •       •




The Art Institute of Chicago znajduje się przy 111 S. Michigan Avenue.


 


Godziny otwarcia:


• od poniedziałku do środy oraz w piątki i soboty 10:30–5 po południu,


• w czwartki 10:30–8 wieczorem.


 


Wstęp: dorośli $18, dzieci od 14 lat, studenci i seniorzy (od 65 lat) $12. Dzieci poniżej 14 lat wchodzą bezpłatnie. Mieszkańcy Chicago (z dowodem zamieszkania) płacą o $2 mniej.


Cena biletu obejmuje wystawy specjalne i szatnię.


 


Dla mieszkańców Illinois wstęp wolny w pierwszą i drugą środę każdego miesiąca.


 


Inf.: tel. (312) 443-3600 i www.artic.edu.


Oprac.: K. Cygielska




Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama