Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 1 października 2024 21:39
Reklama KD Market
Reklama

Czerwiec w Art Institutei. Sztuka Afryki, Japonii i Europy



W czerwcu w Instytucie Sztuki zostaną otwarte:


 


Nowe galerie w Morton Wing.


 


Galleries of African Art and Indian Art of the Americas


W pierwszym roku zostaną tam pokazane obiekty z własnych zbiorów Art Institute oraz wypożyczone z innych muzeów.


 


Od 3 czerwca.


 


Nowe wystawy:


 


Avant-Garde Art in Everyday Life


Niemal sto lat temu artyści w środkowej i wschodniej Europie zażądali, aby prawdziwa sztuka zrewolucjonizowała przedmioty i zwyczaje codziennego życia. Ich pomysły były reakcją na nowe rytmy i obrazy zrodzone w przemyśle, mediach i popularnej kulturze miejskiej. Prawie 300 prac sześciu wpływowych artystów z  Holandii, Czech, Rosji, Niemiec i Łotwy – fotografie, fotomontaże, fotograficznie ilustrowane książki i plakaty oraz wyroby z porcelany i szkła – po raz pierwszy w historii Art Institute ukazuje ten przełomowy moment w sztuce XX wieku.


 


Od 11 czerwca do 9 października w Galeriach 182–184.


 


Artful Alphabets: Five Picture Book Artists


Jak dzieci widzą litery? Ilustratorzy: Mordicai Gerstein, Chris Raschka, Mary Thelen, Stacy Innerst i Mary Azarian prezentują sposoby działania na wyobraźnię dzieci i zachęcania ich do czytania.


 


Od 11 czerwca do 6 lis-topada w Ryan Education Center.


 


Japanese Kimono, 1915–1940: From Tradition to Ready-to-Wear


Wystawa ukazuje rolę tradycyjnych motywów kimona i żakietu haori w ujawnianiu wieku, klasy, statusu społecznego i stanu cywilnego Japonki w okresie Taisho (1912-1926) i wczesnym okresie Showa (1926-1989).


 


Od 16 czerwca do 13 lis-topada w Gal. 55, 57–59.


 


Eija-Liisa Ahtila: The House


Fińska artystka Eija-Liisa Ahtila w swojej instalacji wideo "Talo/The House" ogarnia widza, zakłócając postrzeganie przestrzeni i czasu oraz zacierając granicę między rzeczywistością a iluzją.


 


Od 24 czerwca do 23 października w Gal. 186.


 


W dalszym ciągu można oglądać:


 


Artist's Caricatures from the World's Columbian Exposition


Ponad pięćdziesiąt karykatur, wykonanych przez artystów pracujących przy Światowej Wystawie Kolumbijskiej w 1893 roku, której aspekt architektoniczny i dekoracyjny nadzorował Daniel H. Burnham.


 


Do 1 lipca w Ryerson and Burnham Libraries.


 


Altered and Adorned: Using Renaissance Prints in Daily Life


Renesansowe grafiki, dziś zajmujące poczesne miejsce w muzeach, były niegdyś częścią codziennego życia. Obejmująca ponad sto eksponatów wystawa pokazuje, jak traktowali je ówcześni właściciele – od pisania na nich, przez wycinanie i naklejanie ich na książki, pudełka i ściany, do przekształcania ich w przedmioty trójwymiarowe.


 


Do 10 lipca w Galeriach 124–127.


 


Hyperlinks: Architecture and Design. Internet zmienia świat, dając nam bezprecedensową masę informacji i możliwość ich dowolnego łączenia. Wystawa oferuje ponad 30 projektów – od architektury i mebli do multimediów i wzornictwa.


 


Do 20 lipca w Gal. 283–286.


 


Uta Barth


Artystka z Los Angeles od ponad 20 lat analizuje różnice między postrzeganiem wzrokowym a fotograficznym. W najnowszym cyklu pt. "…and to draw a bright white line with light" Barth przekształca prostą obserwację – ruch pasma światła na zasłonie okiennej – w skomplikowane doświadczenie fotograficzne na temat percepcji i upływu czasu.


 


Do 14 sierpnia w Galeriach 188–189.


 


Jitish Kallat: Public Notice 3.


Instalacja indyjskiego artysty – łącząca I Parlament Religii Świata w 1893 roku i terrorystyczny zamach na World Trade Center i Pentagon równo 108 lat później – jest komentarzem na temat ewolucji tolerancji religijnej i fanatyzmu w XX i XXI w.


 


Do 12 września na Grand Staircase.


 


Pae White: Restless Rainbow


Praca kalifornijskiej artystki, uprawiającej sztuki piękne, architekturę i wzornictwo, została stworzona z myślą o konkretnej przestrzeni w Art Institute. Instalacja powstała w odpowiedzi na pytanie, co by się stało, gdyby tęcza uległa zakłóceniom.


 


Do 25 września na Bluhm Family Terrace.


 


Fujinuma Noboru: Master of Bamboo


Mistrz i innowator japońskiego koszykarstwa artystycznego wykorzystuje bambus jako podstawowe tworzywo.


 


Do 13 listopada w Galerii 109.


 


Stałe wystawy:


 


• BIGsmall. Odwrócenie skali – wielkie przedmioty w miniaturze i małe w powiększeniu.


 Galeria 10.


 


• The Touch Gallery. Jak zmysł dotyku pomaga w odbiorze dzieła sztuki. 


Galeria 10.


 


• Neither Man Nor Beast. Wizerunki zwierząt na starożytnych monetach. 


Galeria 155.


 


• What's Greek about a Roman Copy? Rzymskie kopie greckich oryginałów – m.in. Fidiasza, Praksytelesa i Lizyppa – wykonane przez utalentowanych rzeźbiarzy. 


Galeria 156.


 


• Chagall's America Windows Return. Po pięcioletniej nieobecności wróciły – po konserwacji – witrażowe arcydzieła Marca Chagalla.


Galeria 144.


 


• Arms and Armor: High-lights of the Permanent Collection


Galeria 236.


 


•     •     •


 


The Art Institute of Chicago znajduje się przy 111 S. Michigan Avenue. 


 


Godziny otwarcia: 


• od poniedziałku do środy oraz w piątki i soboty 10:30 rano – 5 po południu,


• w czwartki 10:30 rano – 8 wieczorem.


 


Wstęp: dorośli $18, dzieci od 14 lat, studenci i seniorzy (od 65 lat) $12. Dzieci poniżej 14 lat wchodzą bezpłatnie. Mieszkańcy Chicago (z dowodem zamieszkania) płacą o $2 mniej.


Cena biletu obejmuje wystawy specjalne i szatnię. 


 


Inf.: tel. (312) 443-3600 i www.artic.edu


Oprac.: K. Cygielska


Mieszkańcy Chicago należący do Chicagowskiej Biblioteki Publicznej mogą wypożyczyć w dowolnym oddziale biblioteki kartę "Check Us Out", zapewniającą bezpłatny wstęp do dziewięciu muzeów, w tym do Art Institute.


 


 



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama