W lipcu w Instytucie Sztuki zostaną otwarte dwie nowe wystawy:
l City and Country. Widoki miejskiej i wiejskiej Japonii w pracach współczesnych japońskich grafików.
Od 6 sierpnia do 9 października w Galerii 107.
l Paris: Photographs from a Time That Was. Eugene Atget, Brassa, Henri CartierBresson, Robert Doisneau, Andrx Kertesz, Jacques Henri Lartigue niektórzy z największych fotografów Paryża nie byli jeszcze znani, kiedy rozpoczęli swoją nowatorską pracę. Eksperymentowali, używając miasta jako przedmiotu i tła. Wypracowali nowe podejście do obrazu fotograficznego. Arcydzieła tych obecnie sławnych wizjonerów fotografii stanowią rdzeń wystawy, obejmującej ponad sto wizerunków Paryża z lat 18501950. Katalog ekspozycji dostępny w sklepie muzeum.
Od 13 sierpnia do 6 listopada w Galeriach 1 i 2.
W dalszym ciągu będą otwarte wystawy:
l ToulouseLautrec and Montmartre wystawa zorganizowana we współpracy z National Gallery of Art w Waszyngtonie pokazuje prace wybitnego malarza paryskiego świata i półświatka artystycznego w powiązaniu ze współczesnymi mu twórcami.
Do 10 października w Regenstein Hall.
l Expanded Galleries of American Art 350 dzieł powstałych od czasów kolonialnych do 1950 roku, ze zbiorów własnych Art Institute, oraz 50 najlepszych obrazów wypożyczonych na długi okres z Fundacji Terra. Wystawa potwierdza reputację muzeum jako jednego z najwięk szych ośrodków sztuki amerykańskiej na świecie.
W Galeriach 161273 (dwa piętra Rice Building).
l Zero Gravity: The Art Institute, Renzo Piano, and Building for a New Century światowej sławy włoski architekt Renzo Piano rozpoczął w 1999 r. projektowanie nowego, północnego skrzydła dla Instytutu Sztuki. Wystawa pokazuje, obok projektu, studio tego wybitnego twórcy.
W Galerii 200.
l Focus: Magnus von Plessen jeden z najbardziej interesujących malarzy niemieckich, wypracował sobie indywidualny styl. Pracuje w Berlinie, koncentruje się na portretach, architekturze i martwych naturach.
Do 31 sierpnia w Galerii 139.
l A View with a Room: Abelardo Morelląs Camera Obscura Photographs znane od starożytności zjawisko odwróconego obrazu w camera obscura ("ciemny pokój" po łacinie) znajduje dziś wielu entuzjastów wśród zawodowych fotografów. Kubańczyk Abelardo Morell od 1991 roku robi takie zdjęcia, używając jako kamery pokoi, najczęściej hotelowych, w różnych miejscach świata.
Do 16 października w Galeriach 3 i 4.
l 1945: Creativity and Crisis, Chicago Architecture and Design of the World War II Era około 80 rysunków i modeli wybranych z bogatych zbiorów Art Institute.
Do 8 stycznia 2006 w Galerii 227.
l Marcus Aurelius: Portrait of a Roman Emperor wokół rzymskiej rzeźby Marka Aureliusza zbudowano wystawę na temat portretu w starożytności.
Do 30 września w Galerii 156.
Stałe wystawy:
l Faces, Places, and Inner Spaces interaktywna ekspozycja edukacyjna, przybliżająca dzieła sztuki z różnych kultur, okresów i regionów.
Galeria 14 (Kraft Education Center).
* The Touch Gallery (Galeria dotyku) pozwala przekonać się, jak zmysł dotyku może pomóc w odbiorze dzieła sztuki. Galeria 10.
* Ruling Families Wizerunki władców na rzymskich monetach. Galeria 15.
The Art Institute of Chicago mieści się w Parku Granta przy Michigan Avenue.
Godziny otwarcia:
* w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godz. 10:30 rano 4:30 po południu; * we wtorki 10:30 rano 8 wieczorem;
* w soboty i niedziele 10 rano 5 po południu;
Sugerowana opłata: dorośli $10; dzieci powyżej 5 lat, uczniowie, studenci i emeryci $6, dla członków wstęp bezpłatny. ("Sugerowana" oznacza, że coś zapłacić trzeba, jednak można dać mniej).
We wtorki wstęp wolny, z wyjątkiem wystaw specjalnych.
Adres Art Institute w internecie: www.artic.edu.
Opracowanie:
K. Cygielska