REKLAMA

REKLAMA

0,00 USD

Brak produktów w koszyku.

Ogłoszenia(773) 763-3343

Strona głównaKultura i RozrywkaStyczeń w Art Institute. Grafika, akwarele i tkaniny

Styczeń w Art Institute. Grafika, akwarele i tkaniny

-

W styczniu w Instytucie Sztuki zostaną otwarte dwie wystawy:

 

REKLAMA

Egyomi: Japanese Picture Calendars. Ekspozycja zawiera około 40 egoyomi, unikalnych japońskich grafik, do których artyści włączyli znaki kalendarzowe. Do 1873 roku japoński kalendarz był oparty na systemie księżycowym, który dzielił miesiące na dai no tsuki (30-dniowe) i sho no tsuki (29-dniowe), których następstwo zmieniało się z roku na rok, co znajdowało odbicie w ilustracjach egoyomi.

Od 15 stycznia do 3 kwietnia w galerii 107.

 

John Marin’s Watercolors: A Medium for Modernism. Amerykański modernista John Marin (1870-1953) wywarł znaczny wpływ na rozwój abstrakcyjnego ekspresjonizmu. Wystawa rozpoczyna prezentację obszernych zbiorów prac Marina z kolekcji Instytutu Sztuki.

Głównymi technikami Marina były akwarela, akwaforta i olej, ale swój charakterystyczny styl wypracował on w akwareli. Wystawa obejmuje 120 prac, z których część została wypożyczona z innych muzeów.

Wystawie towarzyszy katalog z ponad 160 barwnymi ilustracjami. 

Od 23 stycznia do 17 kwietnia w gal. 124–127.

 

Zamknięte zostaną wystawy: 

 

Ancient Chinese Bronzes from the Shouyang Studio.  Wystawa obejmuje 72 obiekty i zestaw modeli, ukazujący specyficzną technikę ich wytwarzania przez 2 tysiące lat. 

Do 2 stycznia w galeriach 1–2 i 24.

 

Jitish Kallat: Public Notice 3. Instalacja indyjskiego artysty – łącząca I Parlament Religii Świata w 1893 roku i terrorystyczny zamach na World Trade Center i Pentagon równo 108 lat później – jest komentarzem na temat ewolucji tolerancji religijnej i fanatyzmu w XX i XXI wieku.

Do 2 stycznia na Grand Starcase.

 

• Gray Collection: Seven Centuries of Art. Właściciel chicagowskiej galerii Richard Gray, i jego żona, historyk sztuki Mary Lackritz Gray, zgromadzili nieporównywalną do innych kolekcję malarstwa, rysunków i rzeźb od XV wieku do dziś. Wystawa obejmuje prace takich mistrzów, jak Guercino, Tiepolo, Rubens, Delacroix, Degas, Seurat, Picasso, Matisse i Miro.

Do 2 stycznia w galeriach 124–127.

 

• Ballplayers, Gods, and Rainmaker Kings: Masterpieces from Ancient Mexico – prekolumbijskie rzeźby ujawniają specyficzne style i formy sztuki społeczności, które rozwijały się w latach od 900 p.n.e. do 1521. 

Do 2 stycznia w Regenstein East.

 

• Chicago-Scope: The Films of Tom Palazzolo, 1967–1976. Eksperymentujący chicagowski filmowiec dokumentalista pokazuje społeczeństwo i politykę miasta.  

Do 9 stycznia w gal.186.

 

• Jack Beem Collection: Emerging Japanese Print Artists of the 1960s, 70s, and Beyond. Jedna z największych w Chicago kolekcji grafiki japońskiej.

Do 9 stycznia w gal.107.

 

• focus: Richard Hawkins–Third Mind. Sztuka Hawkinsa wymyka się klasyfikacji. Artysta zestawia tak różne elementy, jak starożytna rzeźba grecka, XIX-wieczna literatura francuska i seks-turystyka w Tajlandii. Wystawie towarzyszy obszerny katalog.

Do 16 stycznia w galeriach 182–184 i Ryerson Library.

 

• Chicago Cabinet: Views from the Street. Prace siedmiu artystów, fotografujących ulice Chicago od lat 1950. do 1970. Są to: Walker Evans, Yasuhiro Ishimoto, Ray K. Metzger, Arthur Siegel, David Plowden, Luis Medina i Gary Stochl.

Do 17 stycznia.

 

• Lewis Baltz: Prototypes/Ronde de Nuit. Tematyka fotografii Baltza z lat 1965–71 koncentruje się na dialektycznym związku między prostymi, geometrycznymi formami powojennego krajobrazu przemysłowego a zróżnicowaną kulturą, która je zrodziła.

Do 17 stycznia w gal. 188.

 

W dalszym ciągu można oglądać:

 

• Contemporary Fiber Art: A Selection from the Permanent Collection

Ponad 60 prac 52 artystów takich jak Magdalena Abakanowicz, Peter Collingwood, Lenore Tawney czy Jolanta Owidzka.

Do 7 lutego w galeriach 55, 57–59.

 

• June Wayne’s Narrative Tapestries: Tidal Waves, DNA, and the Cosmos. Uprawiająca litografię i wciąż badająca możliwości farby artystka z Los Angeles pokazuje dynamiczne tkaniny, stworzone na podstawie jej własnych litografii w latach 1970–74.  

Do 7 lutego w galerii 50. 

 

• Ludovico Caracci: The Vision of St. Francis. Obraz  włoskiego mistrza z pierwszych lat XVII wieku.

Do 18 lutego w gal. 212A.

 

• Rebecca Warren. Brązowe rzeźby Warren są odlewane w glinianych formach i ręcznie malowane. Świadomie „niezgrabne”, nawiązują do słynnych dzieł mistrzów, jak Rodin czy Degas.

Do 3 kwietnia na Bluhm Family Terrace. 

 

Real and Imaginary: Three Latin American Artists. Trójka latynoskich malarzy – Raoul Colon, David Diaz i Yuyi Morales – przekazuje urodę i bogactwo swojego dziedzictwa kulturalnego w ilustracjach do książek.

Do 29 maja w Ryan Education Center i Galerii 10.

 

Hyperlinks: Architecture and Design. Internet zmienia świat, dając nam bezprecedensową masę informacji i możliwość ich dowolnego łączenia. Dotyczy to również architektury i wzornictwa. Tworzą się nowe postawy wobec nich i nowe ich postrzeganie. Wystawa oferuje ponad 30 projektów – od architektury i mebli do multimediów i wzornictwa – autorstwa międzynarodowej grupy architektów i projektantów.

Wystawie towarzyszy katalog.

Do 20 lipca w Gal. 283–285.

 

Stałe wystawy:

• BIGsmall. Odwrócenie skali – wielkie przedmioty w miniaturze i małe w powiększeniu.

 Galeria 10.

 

• The Touch Gallery. Jak zmysł dotyku pomaga w odbiorze dzieła sztuki. 

Galeria 10.

 

• Neither Man Nor Beast. Wizerunki zwierząt na starożytnych monetach. 

Galeria 155.

 

• What’s Greek about a Roman Copy? Rzymskie kopie greckich oryginałów – m.in. Fidiasza, Praksytelesa i Lizyppa – wykonane przez utalentowanych rzeźbiarzy. 

Galeria 156.

 

• Chagall’s America Windows Return. Po pięcioletniej nieobecności wróciły – po konserwacji – witrażowe arcydzieła Marca Chagalla.

Galeria 144.

 

• Arms and Armor: High-lights of the Permanent Collection

Galeria 236.

 

•     •     •

 

The Art Institute of Chicago znajduje się przy 111 S. Michigan Avenue. 

 

Godziny otwarcia: 

• od poniedziałku do środy oraz w soboty i niedziele 10:30 rano – 5 po południu,

• w czwartki i piątki 10:30 rano – 8 wieczorem,

 

Wstęp: dorośli $18, dzieci od 14 lat, studenci i seniorzy (od 65 lat) $12. Dzieci poniżej 14 lat wchodzą bezpłatnie. Mieszkańcy Chicago (z dowodem zamieszkania) płacą o $2 mniej.

W czwartki w godzinach 5 po południu – 8 wieczorem wstęp bezpłatny.

 

Cena biletu obejmuje wystawy specjalne i szatnię. 

 

Inf.: tel. (312) 443-3600 i www.artic.edu

Oprac.: K. Cygielska

Mieszkańcy Chicago należący do Chicagowskiej Biblioteki Publicznej mogą wypożyczyć w dowolnym oddziale biblioteki kartę „Check Us Out”, zapewniającą bezpłatny wstęp do dziewięciu muzeów, w tym do Art Institute.

REKLAMA

2090417326 views

REKLAMA

REKLAMA

2090417626 views

REKLAMA

REKLAMA

2092214086 views

REKLAMA

2090417909 views

REKLAMA

2090418055 views

REKLAMA

2090418199 views