REKLAMA

REKLAMA

0,00 USD

Brak produktów w koszyku.

Ogłoszenia(773) 763-3343

Strona głównaKultura i RozrywkaSierpień w Art Institute

Sierpień w Art Institute

-

Instytut Sztuki wprowadza Free Family Wednesdays – bezpłatny wstęp dla mieszkańców Illinois w pierwszą i drugą środę każdego miesiąca.  

 

REKLAMA

W sierpniu w muzeum można oglądać:

 

Uta Barth

Artystka z Los Angeles od ponad 20 lat analizuje różnice między postrzeganiem wzrokowym a fotograficznym. W nowym cyklu prac Barth przekształca ruch pasma światła na zasłonie okiennej w doświadczenie fotograficzne na temat percepcji i upływu czasu.

 

Do 14 sierpnia w Galeriach 188–189.

 

Jitish Kallat: Public Notice 3.

Instalacja indyjskiego artysty – łącząca I Parlament Religii Świata w 1893 roku i terrorystyczny zamach na World Trade Center i Pentagon – jest komentarzem na temat ewolucji tolerancji religijnej i fanatyzmu w XX i XXI wieku.

 

Do 12 września na Grand Staircase.

 

Pae White: Restless Rainbow

Instalacja kalifornijskiej artystki powstała w odpowiedzi na pytanie, co by się stało, gdyby tęcza uległa zakłóceniom.

 

Do 20 września na Bluhm Family Terrace.

 

Souvenirs of the Barbizon: Photographs, Paintings, and Works on Paper

Wystawa ukazuje współistnienie malarstwa z fotografią we francuskim regionie Barbizon w okresie po wynalezieniu „malowania światłem” w 1839 roku. Barbizon i Lasek Fontainebleau, łatwo dostępne z Paryża, stały się ośrodkiem zgodnej współpracy fotografów – często z wykształceniem malarskim – i malarzy, korzystających z naturalistycznych fotografii jako szkiców do pejzaży.

 

Do 25 września w Allerton Galleries 2–4.

 

Ralph Eugene Meatyard: Dolls and Masks

Ralph E. Meatyard, choć nie rozpoznany we wczesnej historii fotografii, wywarł na nią znaczący wpływ. Związany ze środowiskiem poetów i filozofów, robił fotografie pełne aluzji literackich. Często fotografował swoich krewnych i przyjaciół w maskach lub lalki na tle opuszczonych domów i dziwnych pejzaży.

 

Do 25 września w Allerton Gallery 1.

 

Avant-Garde Art in Everyday Life

Niemal sto lat temu artyści w środkowej i wschodniej Europie – pod wpływem rytmów i obrazów zrodzonych w przemyśle, mediach i popularnej kulturze miejskiej – chcieli, aby sztuka zrewolucjonizowała przedmioty i zwyczaje codziennego życia. Prawie 300 prac sześciu wpływowych artystów z  Holandii, Czech, Rosji, Niemiec i Łotwy – fotografie, fotomontaże, fotograficznie ilustrowane książki i plakaty oraz wyroby z porcelany i szkła – ukazuje ten przełomowy moment w sztuce XX wieku.

 

Do 9 października w Galeriach 182–184.

 

Eija-Liisa Ahtila: The House

Fińska artystka Eija-Liisa Ahtila w swojej instalacji wideo „Talo/The House” ogarnia widza, zakłócając postrzeganie przestrzeni i czasu oraz zacierając granicę między rzeczywistością a iluzją.

 

Do 23 października w Gal. 186.

 

Windows on the War: Soviet TASS Posters at Home and Abroad, 1941–1945

Sowiecka agencja TASS zaangażowała w czasie II wojny światowej setki plastyków i pisarzy do propagandowego poparcia wysiłków wojennych. Na wystawie znalazły się plakaty wysłane z Rosji do muzeum w latach 1950.

 

Do 23 października w Regenstein Hall.

 

Belligerent Encounters: Graphic Chronicles of War and Revolution, 1500–1945

Na wystawie, zorganizowanej równolegle z ekspozycją plakatów wojennych TASS-a, można zobaczyć grafiki, plakaty i rysunki, których tematem są konflikty zbrojne. 

 

Do 23 października w Gal. 124–127.

 

Artful Alphabets: Five Picture Book Artists

Jak dzieci widzą litery? Ilustratorzy: Mordicai Gerstein, Chris Raschka, Mary Thelen, Stacy Innerst i Mary Azarian prezentują sposoby działania na wyobraźnię dzieci i zachęcania ich do czytania.

 

Do 6 listopada w Ryan Education Center.

 

Japanese Kimono, 1915–1940: From Tradition to Ready-to-Wear

Wystawa ukazuje rolę tradycyjnych motywów kimona i żakietu haori w ujawnianiu wieku, klasy, statusu społecznego i stanu cywilnego Japonki w okresie Taisho (1912-1926) i we wczesnym okresie Showa (1926-1989).

 

Do 13 listopada w Gal. 55, 57–59.

 

Fujinuma Noboru: Master of Bamboo

Mistrz i innowator japońskiego koszykarstwa artystycznego wykorzystuje bambus jako podstawowe tworzywo.

 

Do 13 listopada w Galerii 109.

 

Stałe wystawy:

• BIGsmall. Odwrócenie skali – wielkie przedmioty w miniaturze i małe w powiększeniu.

 Galeria 10.

 

• The Touch Gallery. Jak zmysł dotyku pomaga w odbiorze dzieła sztuki. 

Galeria 10.

 

• Neither Man Nor Beast. Wizerunki zwierząt na starożytnych monetach. 

Galeria 155.

 

• What’s Greek about a Roman Copy? Rzymskie kopie greckich oryginałów – m.in. Fidiasza, Praksytelesa i Lizyppa – wykonane przez utalentowanych rzeźbiarzy. 

Galeria 156.

 

• Chagall’s America Windows Return. Po pięcioletniej nieobecności wróciły – po konserwacji – witrażowe arcydzieła Marca Chagalla.

Galeria 144.

 

• Arms and Armor: High-lights of the Permanent Collection

Galeria 236.

 

•     •     •

 

The Art Institute of Chicago znajduje się przy 111 S. Michigan Avenue. 

 

Godziny otwarcia: 

• od poniedziałku do środy oraz w piątki i soboty 10:30 rano – 5 po południu,

• w czwartki 10:30 rano – 8 wieczorem.

 

Wstęp: dorośli $18, dzieci od 14 lat, studenci i seniorzy (od 65 lat) $12. Dzieci poniżej 14 lat wchodzą bezpłatnie. Mieszkańcy Chicago (z dowodem zamieszkania) płacą o $2 mniej.

Cena biletu obejmuje wystawy specjalne i szatnię.

 

W pierwszą i drugą środę miesiąca – wstęp wolny dla mieszkańców Illinois. 

 

Inf.: tel. (312) 443-3600 i www.artic.edu

Oprac.: K. Cygielska

Mieszkańcy Chicago należący do Chicagowskiej Biblioteki Publicznej mogą wypożyczyć w dowolnym oddziale biblioteki kartę „Check Us Out”, zapewniającą bezpłatny wstęp do dziewięciu muzeów, w tym do Art Institute.

 

REKLAMA

2091066121 views
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

REKLAMA

2091066422 views

REKLAMA

2092862881 views

REKLAMA

2091066704 views

REKLAMA

2091066850 views

REKLAMA

2091066995 views