Policja aresztowała sprawcę strzelaniny w sklepie Walmart

fot.Larry W. Smith/EPA/geralt/pixabay.com

Policja stanu Kolorado aresztowała w czwartek mężczyznę, który dzień wcześniej otworzył ogień do klientów w sklepie sieci Walmart w Thornton pod Denver, zabijając na miejscu dwóch mężczyzn. Trzecia ofiara – ranna kobieta – zmarła w szpitalu.

Sprawcę, 47-letniego Scotta Ostrema, zidentyfikowanego za pośrednictwem kamer w sklepie i na parkingu, aresztowano 14 godzin po ucieczce samochodem z miejsca przestępstwa.

Ostrem wszedł w środę wieczorem czasu miejscowego do sklepu Walmart i zaczął strzelać z pistoletu do klientów i sprzedawców.

Nie jest znana przyczyna ataku, ale według rzecznika policji w Thornton, Victora Avili, nie był to akt terroru.

Władze ujawniły wizerunek podejrzanego uzyskany z monitoringu. Na nagraniu kamery widoczny był biały mężczyzna w średnim wieku w czarnej kurtce i niebieskich dżinsach. Opublikowano też zdjęcie czerwonego czterodrzwiowego samochodu, którym miał on uciec.

Zaraz po strzelaninie Walmart został otoczony przez policję i strażaków.

W lipcu 2012 roku w kinie w centrum handlowym w mieście Aurora w stanie Kolorado podczas nocnej premiery filmu o Batmanie mężczyzna ubrany w maskę i kamizelkę kuloodporną zaczął na ślepo strzelać do ludzi, uprzednio rzucając w nich granatem gazowym. Zginęło 12 osób, a 70 zostało rannych. Sprawca, 25-letni James Holmes został skazany na 12 kar dożywotniego więzienia, po jednej za każdą z ofiar śmiertelnych, a także na 3312 lat za 70 usiłowań zabójstwa i sześć lat za posiadanie materiału wybuchowego. (PAP)

Categories: Ameryka

Comments

  1. zza kałuży
    zza kałuży 2 listopada, 2017, 13:13

    Scenki z życia białych, krótko ostrzyżonych i ogolonych chrześcijan.
    *
    A nie żadne akty terroru brodatych ciapatych.
    *
    Zapisz Jasiu do kajeciku: „I na tym właśnie polega wyższość naszej kultury!”
    (I podkreśl wężykiem)

    Reply this comment
    • Normals
      Normals 2 listopada, 2017, 15:28

      Bawia mnie takie infantylne komentarze, ktore udowadniaja tylko braki w intelekcie autora Widzisz Jasiu zly, bialy czlowiek ( nie wiesz czy byl katolikiem, rownie dobrze mogl byc np Zydem ale tego juz nie wziales pod uwage Sherlocku) zaczal robic bardzo zle rzeczy wiec pozwolmy jeszcze dodatkowo muzulmanom wyzynac nas w imie allaha. Bo skoro mamy juz jedna patologie to zaimportujmy sobie jeszcze dodatkowe. Wezykiem Jasiu …..

      Reply this comment
      • zza kałuży
        zza kałuży 3 listopada, 2017, 00:15

        Pokaż, gdzie ja napisałem coś o katolikach.
        *
        @Normals, niestety jesteś już za stary aby rozumieć to co czytasz. Nie przyswajasz już niczego nowego. Jak wiekszość zakutych, 70-letnich łbów, widzisz litery ale zamiast czytać to co zostało napisane, przewijasz tytlko zawartość twojej starczej i zapiekłej w uprzedzeniach kasety w głowie.
        *
        Stuknij się w ten starczy łeb i dowiedz się, że żyjąc w USA masz o niebo wiekszą szansę palniecia sobie samemu w łeb ze swojej ukochanej broni aniżeli bycia „wyrżnietym w imię Allaha”.
        Taki kraj, taka kultura. Judeo-chrzescijańska, jakbyś nie wiedział.
        *
        Amerykanie są o niebo skuteczniejsi w zabijani siebie samych (samobójstwa) i siebie nawzajem (zabójstwa) niż jakikolwiek ciapaty muslim kiedykolwiek był zdolny.
        *
        Gratulacje z powodu niewątpliwej wyższości amerykańskiej, judeo-chześcijańskiej kultury!

        Reply this comment
        • Normals
          Normals 3 listopada, 2017, 15:53

          Masz racje wielka roznica bo napisales scenki z zycia bialych, krotko ogolonych chrzescijan a nie katolikow. Smieszny jestes i tyle ale dzieki za twoja troske o to ze moge sobie sam palnac w leb albo moze mnie ktos inny odstrzelic. Powiedz to ludziom zabitym w imie allaha w NY, ze nie ma co panikowac bo i tak by zgineli od wlasnej kuli ewntualnie zostaliby zastrzeleni przez innego amerykanina. Dalej brniesz w swoja glupote i tlumaczysz jedna patologie druga.Tak jak pisalem, zycze ci bliskiego spotkania z takim muzulmaninem, ktory postanowi skrocic cie o glowe bo nie modlisz sie do ksiezyca, jemu tlumaczc swoje racje i podloz sie pokornie pod noz bo i tak predzej czy pozniej zabilby cie jakis grozny bialy chrescijanin….

          Reply this comment
          • zza kałuży
            zza kałuży 3 listopada, 2017, 21:12

            Oczywiście, że masz rację iż NA ULICY, CZYLI ZUPEŁNIE LOSOWO mam JAKĄŚ szansę bycia zabitym przez terrorystę.
            *
            Problem polega na tym, że W PORÓWNANIU z prawdopodobieństwem iż SAM SOBIE STRZELĘ W ŁEB jest to ZNIKOMO MAŁA SZANSA..
            *
            Wypadek drogowy jest o wiele bardziej prawdopodobny. Już nie mówiąc o chorobie układu krążenia.
            *
            Nawet licząc ofiary terrorystów, to biali, chrzescijańscy terroryści na terenie USA zabili duzó więcej ludzi niż terroryści muzułmańscy, pomijając ofiary 9/11.
            Zresztą Amerykanie nie chcieli tropić ani źródeł pieniedzy ani liderów radykalnych odłamów islamu, bo te tropy wiodły do Arabii Saudyjskiej.
            *
            Teraz ty mi powiedz, kto jest durniejszy; ja, który nie chce uogólniać że „kazdy terrorysta to muzułmanin” czy amerykańscy wojskowi i politycy, którzy świadomie atakuja i zabijają wszystkich tylko nie głowy tej terrorystycznej hydry?

  2. Normals
    Normals 4 listopada, 2017, 16:25

    Wszystko fajnie, statycznie masz racje ze sa wieksze szanse ze zginiesz w wypadku samochodowym lub strzelisz sobie w leb. Tylko, ze ja nie przeliczam zycia ludzkiego na cyferki ze statystyk i traktuje kazda niepotrzebna smierc jak osobosty dramat rodzin tych ofiar. Dlatego dla mne nie jest zadnym usprawiedliwieniem rozgrzeszanie muzulmanow dlatego, ze w ameryce sa gangi, kuklux klan czy swiry z bronia. Ameryka ma juz wystarczajaco swoich problemow, zeby importowac sobie kolejne. Co do walki z terrorem jest malo skuteczna z jednego zasadniczego powodu. Amerykanie chca walczyc w sposob cywilizowany i humanitarny, przy minimalnych ofirach cywilnych a to w przypadku terrorystow, ktorzy mieszaja sie z ludnoscia cywilna jest bardzo trudne. Gdyby robili to metodami rosyjskimi, nie liczac sie z ofirami cywilnymi pewno juz dawno zlikwidowali by ISIS, z tym ze ISIS to tylko czesc problemu. Sa przeciez samotne wilki, lub male komorki terrorystyczne, i jest jeszcze jeden problem. Finansowanie tych organizacji oraz werbowanie i radykaluzacja nowych czlonkow w przez Imamow w meczetach. Niestety slyszalem ostatnio w radiu jak nasz polonijny policjant mowil, ze jest zakaz inwigilacji meczetow przez policje i sluzby.Wszystko w imie zle rozumianej i naciaganej poprawnosci politycznej bo w czasie kiedy my martwimy sie prawami muzulmanow i zeby ich nie daj Boze urazic oni konstruuja bomby czy planuja zamachy i z tamtej strony nie ma zadnych skrupolow, ze beda zabijac kobiety czy dzieci. Dla nich jestesmy scierwem. Czytales niedawno opublikowany raport policjanta z Paryza, ktory opisywal jak potraktowali swoje ofiary podczas masakry na koncercie? O obcinanych genitaliach wkladanych w usta ofiar czy wydlubywanych oczach, gwalconych kobietach itd. Oni nie chcieli tylko zabijac, oni torturowali a po smierci celowo bezczescili ciala ofiar do tego stopnia, ze policjanci nie wytrzymywali tego widoku. To jest wspolczesne oblicze islamu, religi diabla. *http://pikio.pl/genitalia-w-ustach-ohydne-tortury-francuzi-zataili-krwawa-tajemnice-o-zamachu/

    Reply this comment
    • zza kałuży
      zza kałuży 4 listopada, 2017, 23:57

      Zacznijmy od końca.
      *
      „pikio.pl/genitalia-w-ustach”
      *
      Nigdy nie słyszałem o portalu pikio.pl wobec tego musiałem sobie wyguglowac opinie o nim. Nie znalazłem jednej pozytywnej opinii, za to w internecie jest bardzo dużo krytycznych opinii. Jak dla mnie to wystarczy. Sensacjonaliści i tyle. Tak samo jak Rzepkowski. Zerowa wartość jako źródło informacji.
      *
      „nasz polonijny policjant mowil”
      *
      O „naszym polonijnym policjancie” czyli o panu M.V. po raz pierwszy usłyszałem gdy udzielał na 1490AM wywiadu J.Zielińskiemu. W jednym z wywiadów skrytykował od góry do dołu pomysł wyposażenia (a raczej doposażenia) chicagowskiej policji w paralizatory. Chodziło o dokupienie dużej ilości dodatkowych paralizatorów. M.V. zwracał uwagę, że paralizator może zawieść, bo jego kotwiczki czy haczyki nie zawsze zdołaja dotknąć ciała delikwenta bo moga być zatrzymane nawet przez cienki materiał t-shirta.
      A co dopiero przez zimową kurtkę. (Wywiad był udzielany pod koniec roku.)
      Wyguglałem sobie nazwisko M.V. i natychmiast znalazłem wywiad „naszego polonijnego policjanta” udzielony polskiemu portalowi w którym to wywiadzie, (uwaga, uwaga!) „nasz polonijny policjant” zachwalał paralizatory! Zachwalał i doradzał polskiej policji zakupienie paralizatorów!
      Tyle są warte rewelacje pana M.V.
      Co do rzekomego „zakazu inwigilacji meczetow przez policje i sluzby”.
      Abyś lepiej zrozumiał istote problemu zadam ci kilka pytań a potem odeślę cię do artykułu w NYT.
      Gdybys był policjantem to co byś wolał; aby ludność miejscowa ufała tobie i samorzutnie dzieliła sie z tobą swoimi podejrzeniami czy aby mieszkańcy zachowywali się jak ludność kraju pod okupacją i traktowali ciebie jak okupanta? Którego sie unika, którego sie okłamuje, oszukuje, z którym sie nie rozmawia na ochotnika?
      Czy wolałbyś żeby gangsterzy, handlarze narkotyków, stręczyciele, złodzieje i cała reszta półświatka ORAZ ICH OFIARY nigdy do ciebie z niczym nie przychodziło, o niczym nie zawiadamiało i traktowało jako wieksze zło niż podobny do nich inny gangster, stręczyciel czy złodziej?
      Jak bez żadnych kontaktów z półświatkiem oraz z ich ofiarami można walczyć z najpoważniejszymi przestępstwami takimi jak morderstwa, porwania dzieci, handel kobietami, hurtowy handel narkotykami?
      *
      Wszystko polega na zaufaniu.
      Czarni nie informuja policji o niczym i załatwiają porachunki między sobą.
      Dlaczego? Przez rasizm. Czarni są na 100% przekonani, że policja nie chce ich dobra tylko chce im zawsze i wszędzie, niezaleznie czy są ofiara czy przestępcą – dokopać, skazać, i zamknąć.
      Tak samo jest wśród latynoskich gangów.
      Skutek? Wszyscy znamy.
      *
      Trump nasyła funkcjonariuszy na nielegalnych i co osiaga? Że jeszcze mniej informacji z półświatka i od nielegalnych dociera do policji. Jakośc policyjnej pracy na tym cierpi.
      *
      Przeczytaj proszę sobie ten artykuł:
      **https://www.nytimes.com/2014/04/16/nyregion/police-unit-that-spied-on-muslims-is-disbanded.html
      *
      1/ Zastanów się jakie są (a raczej jakie POWINNY BYĆ) fundamentalne różnice między metodami pracy CIA, FBI oraz policji. Wobec nielegalnych, wobec obywateli USA oraz wobec obywateli innych państw; na terenie USA oraz poza jego granicami.
      2/ Zastanów się jak pracowała w PRL Służba Bezpieczeństwa; czy raczej rekrutowała informatorów/donosicieli/kapusiów czy też wysyłała swoich oficerów aby dołączali do komórek opozycji?
      Porównaj te metody do informacji zawartych w artykule z NYT.
      *
      Na razie tyle. Dalej w następnym komentarzu, troche później.

      Reply this comment
  3. Normals
    Normals 5 listopada, 2017, 14:41

    Nie odpowiada ci pikio to wygoogluj sobie sam…… *http://www.dailymail.co.uk/news/article-3692359/French-government-suppressed-gruesome-torture-Bataclan-victims-official-inquiry-told-castrated-eyes-gouged-ISIS-killers.html#. Linkow jest pelno do roznych zrodel. Twoja niechec do M V nie zmienia, faktu ze on napewno wie lepiej jakie dzialania i srodki sa uzywane do inwigilacji podejrzanych srodowisk przez policje i sluzby. Co do metod pozyskiwania informacji w PRL, one sie odradzaja w PIS-owskiej Polsce gdzie wlasnie wprowadzono specjalna pozycje „sygnalisty” czyli konfodenta i donosiciela. Ale zabardzo odbiegamy chyba od tematu…..W wolnym czasie przejrze ten tekst, do ktorego link mi wyslales…..

    Reply this comment
    • zza kałuży
      zza kałuży 5 listopada, 2017, 17:13

      „Twoja niechec do M V nie zmienia, faktu ze on napewno wie lepiej jakie dzialania i srodki sa uzywane do inwigilacji podejrzanych srodowisk przez policje i sluzby.”
      M,V. występuje w radio tylko w celu reklamowania swojego prywatnego biznesu. Widocznie ta stówka którą zarabia mu nie wystarcza na życie.
      *
      Ciężko nie czuć niechęci. Gość, który w Chicago w radyjku polonijnego getta kreuje się na macho, który „samym swoim wejściem paraliżuje ludzi w pokoju” (moja nieco złośliwa wersja jego własnych słów), o burmistrzu mówi „mała baletnica” a o Czarnych mówi „dzicz” – ma problemy ze swoją osobowością. Wygląda mi na takiego samego niedorosłego chłoptasia jak Trump.
      *
      Nie można w jednym miejscu wykpiwać dokupowania paralizatorów a w drugim je zalecać. Czyżby według M.V. w Polsce ludzie chodzili nago? I tam paralizatory zawsze działajy bez pudła?
      *
      „Dzicz” to mogę sobie mówić ja i możesz mówić ty, czyli ludzie, którzy;
      *
      1/ nie noszą broni,
      2/ nie maja prawa ani obowiązku na codzień interweniować i wymuszać / zapewniać przestrzegania prawa m.in. za pomocą tej broni.
      *
      Policjant, który z góry zakłada, że ma do czynienia nie z niewinnym obywatelem tylko z „dziczą” jest doskonałym przykładem rasisty.
      Ja nie chcę takiego policjanta na ulicy. Nie chcę go nigdzie. Nie chcę takiemu rasiście płacić pensji z moich podatków.
      *
      Jeżeli on tak uważa, że Czarni są „dziczą” to znaczy, że jako policjant wypalił się zawodowo i nie nadaje się do tego zawodu. Tak samo jak nauczyciel, który o swoich uczniach myśli że to „tumaneria”.
      *
      Won z zawodu. Niech M.V. idzie robić cokolwiek innego ale ja nie chcę mu płacić z moich podatków za jego skrzywienie charakteru.
      M.V z takimi opiniami jest teraz zagrożeniem dla Amerykanów o ciemnym kolorze skóry. W jego oczach sa oni „dziczą” i możemy przewidzieć, jak on będzie z „dziczą” postępował. Jak sprawiedliwie i bezstronnie będzie ich traktował.
      Jeszcze raz – won z zawodu!

      Reply this comment

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*