REKLAMA

REKLAMA

0,00 USD

Brak produktów w koszyku.

Ogłoszenia(773) 763-3343

Strona głównaKultura i RozrywkaListopad w Instytucie Sztuki

Listopad w Instytucie Sztuki

-

 

W listopadzie w Instytucie Sztuki zostaną otwarte wystawy:

REKLAMA

 

• focus: Sharon Hayes.

Od 15 lat Hayes w swoich działaniach artystycznych zajmuje się wzajemnym wpływem wypowiedzi – prywatnych i publicznych – oraz polityki, historii, osobistej tożsamości, pragnień i miłości. W latach 1990. dała się poznać jako zaangażowana politycznie feministka.

 

Wystawa jest pierwszą indywidualną prezentacją jej dorobku w amerykańskim muzeum.

 

Od 10 listopada do 11 marca 2012 w Galeriach 182 –184.

 

Holiday Thorne Rooms.

Miniaturowe pokoje w historycznym świątecznym wystroju. W tym roku dodatkowo: pokoje z Nowego Orleanu i Nowego Meksyku.

 

Od 11 listopada do 7 stycznia 2012 w Galerii 11.

 

Animals Around the World: Picture Books by Steve Jenkins.

Artysta plastyk Steve Jenkins łączy kolaże z papierowych wycinanek i zadziwiające informacje o życiu zwierząt, tworząc dynamiczne książki z obrazkami, interesujące dla czytelników w każdym wieku.

 

Od 19 listopada do 22 kwietnia 2012 w Ryan Education Center.

 

Contemporary Collecting: The Irving Stenn Jr. Drawings Collection.

Chicagowski kolekcjoner w ciągu dekady zgromadził 170 rysunków ponad 90 artystów, koncentrując się na latach 1960., kiedy sztuka rysowania została ponownie doceniona.

 

Od 19 listopada do 26 lutego 2012 w Gal. 124–127.

 

The Return of Degas’s Little Dancer.

Instalacja Hilaire Germain „Edgar Degas’s Little Dancer Aged Fourteen” powraca do Art Institute i będzie eksponowana pośród płócien Moneta, Maneta, Morisota i innych.

 

Od 25 listopada w Galerii 201.

 

Zamknięte zostaną:

 

• Design Inspiration: 19th-Century American Builder’s Manuals and Pattern Books.

XIX-wieczne podręczniki budowlane były podstawą w budownictwie przed pojawieniem się profesjonalnej architektury. Dla klientów klasy średniej, których nie było stać na architekta, były wskazówką, co będzie w dobrym guście.

 

Do 1 listopada w Ryerson and Burnham Libraries.

 

• A Golden Spider-Silk Textile.

Unikalna tkanina ze złocistych nitek pajęczyny, wytwarzanej przez pająka z Madagaskaru, uprzędzionych metodą francuskiego jezuity Paula Camboué w latach 1880.

 

Do 6 listopada w Gal. 137.

 

• Artful Alphabets: Five Picture Book Artists.

Jak dzieci widzą litery? Pięcioro ilustratorów prezentuje sposoby działania na wyobraźnię dzieci i zachęcania ich do czytania.

 

Do 6 listopada w Ryan Education Center.

 

• Japanese Kimono, 1915–1940: From Tradition to Ready-to-Wear.

Wystawa ukazuje rolę tradycyjnych motywów kimona i żakietu haori w ujawnianiu wieku, klasy, statusu społecznego i stanu cywilnego Japonki w okresie Taisho (1912–1926) i wczesnym okresie Showa (1926–1989).

 

Do 13 listopada w Galeriach 55, 57–59.

 

• Fujinuma Noboru: Master of Bamboo.

Mistrz i innowator japońskiego koszykarstwa artystycznego wykorzystuje bambus jako podstawowe tworzywo.

 

Do 13 listopada w Galerii 109.

 

• Eija-Liisa Ahtila: The House.

Fińska artystka w swojej instalacji wideo „Talo/The House” ogarnia widza, zakłócając postrzeganie przestrzeni i czasu oraz zacierając granicę między rzeczywistością a iluzją.

 

Do 27 listopada w Gal. 186.

 

W dalszym ciągu można oglądać:

 

• Bertrand Goldberg: Architecture of Invention.

Dramatyczne rzeźbiarskie formy i innowacyjna inżynieria budynków projektowanych przez Goldberga silnie wpłynęły na miejski krajobraz Chicago, zwłaszcza Marina City (1959–1967). Pierwsza retrospektywna wystawa ukazuje historyczne tło jego osiągnięć – od eksperymentalnych początków w Bauhaus do wizjonerskich planów dla powojennych miast amerykańskich.

 

Do 15 stycznia 2012 w Galeriach 283–285.

 

• Timothy O’Sullivan: The King Survey Photographs.

Prace jednego z najbardziej znaczących amerykańskich fotografów XIX wieku. Fotografował wojnę secesyjną, po wojnie brał udział w trzech zleconych przez rząd wyprawach badawczych na tereny zachodnie. Jego zdjęcia z „King Survey” – geologicznej wyprawy wzdłuż 40. równoleżnika – to jedne z najwcześniejszych i najważniejszych fotografii zachodniego pogranicza.

 

Do 15 stycznia 2012 w Galeriach 1–2.

 

• Inside Marina City: A Project by Iker Gil and Andreas E.G. Larsson.

Projekt architekta Ikera Gila i fotografa Andreasa Larssona skupia się na mieszkańcach Marina City i ich personalnych przestrzeniach życiowych wewnątrz znanych z wyglądu zewnętrznego wieżowców.

 

Do 15 stycznia 2012 w Galerii 286.

 

• Ana Mendieta.

Pochodząca z Kuby Ana Mendieta rozwinęła głęboko osobistą, eksperymentalną i efemeryczną sztukę performance, którą określa jako „rzeźby z ziemi i ciała”.

 

Do 15 stycznia 2012 w Gal. 292 i 295.

 

• Jürgen Mayer H.: Wirr -warr.

Architekt Jürgen Mayer H. kolekcjonuje koperty z wzorami pomagającymi w zachowaniu prywatności korespondencji. Jest to jeden z przejawów życia w społeczeństwie coraz bardziej obawiającym się kradzieży tożsamości. Dla Meyera wzory na kopertach są przedmiotem badania związków między  architekturą, komunikacją i technologią.

 

Do 22 stycznia 2012 w Gal. 24.

 

• The Three Graces.

Kiedy prywatne fotografie z uroczystości, wakacji czy spotkań rodzinnych i przyjacielskich zostają zgubione lub wyrzucone – stają się anonimowymi dokumentami, ukazującymi zmiany w sposobach prezentowania się przed obiektywem.

 

Do 22 stycznia 2012 w Galeriach 3–4.

 

• Exposure: Matt Keegan, Katie Paterson, Heather Rasmussen.

Prezentacja prac trojga młodych artystów, ukazująca rozmaite podejścia do fotografii.

 

Do 4 marca 2012 w Gal. 188.

 

• Spencer Finch: Lunar.

Amerykański artysta, zainteresowany ideami pamięci i postrzegania, często używa kalorymetru, urządzenia mierzącego barwę i temperaturę naturalnego światła w dokładnym miejscu i momencie. Do obecnej instalacji Finch stworzył zasilany energią słoneczną „moduł lądowania na księżycu” (lunar landing module), który po zmierzchu jarzy się kolorem, jaki miało światło księżycowe nad Chicago w lipcu 2011.

 

Do 8 kwietnia 2012 na Bluhm Family Terrace.

 

Stałe wystawy:

• BIGsmall. Odwrócenie skali – wielkie przedmioty w miniaturze i małe w powiększeniu.

Galeria 10.

 

• The Touch Gallery. Jak zmysł dotyku pomaga w odbiorze dzieła sztuki.

Galeria 10.

 

• Neither Man Nor Beast. Wizerunki zwierząt na starożytnych monetach.

Galeria 155.

 

What’s Greek About Roman Copy? Rzymskie kopie greckich oryginałów – m.in. Fidiasza, Praksytelesa i Lizyppa – wykonane przez utalentowanych rzeźbiarzy.

Galeria 156.

 

• Chagall’s America Windows. Witrażowe arcydzieła Marca Chagalla po pięcioletniej konserwacji.

Galeria 144.

 

• Arms and Armor: High-lights of the Permanent Collection.

Galeria 236.

 

•       •       •

The Art Institute of Chicago znajduje się przy 111 S. Michigan Avenue.

 

Godziny otwarcia:

• od poniedziałku do środy oraz w piątki i soboty 10:30–5 po południu,

• w czwartki 10:30–8 wieczorem.

 

Wstęp: dorośli $18, dzieci od 14 lat, studenci i seniorzy (od 65 lat) $12. Dzieci poniżej 14 lat wchodzą bezpłatnie. Mieszkańcy Chicago (z dowodem zamieszkania) płacą o $2 mniej.

Cena biletu obejmuje wystawy specjalne i szatnię.

 

Dla mieszkańców Illinois wstęp wolny w pierwszą i drugą środę każdego miesiąca.

 

Inf.: tel. (312) 443-3600 i www.artic.edu.

Oprac.: K. Cygielska

REKLAMA

2090969530 views

REKLAMA

2090969830 views

REKLAMA

2092766290 views

REKLAMA

2090970113 views

REKLAMA

2090970259 views

REKLAMA

2090970403 views