W marcu zostanie zamknięta wystawa:
* From Darkroom to Digital: Photographic Variations cyfrowe przekształcenia starych fotografii cyfrowe warianty około 40 prac m.in. Ansela Adamsa, Toma Arndta, Edwarda Steichena i Alfreda Stieglitza.
Do 12 marca w Galeriach 2, 3 i 4.
Otwarte zostaną trzy wystawy:
* Connoisseurship of Japanese Prints, Part II kontynuacja poprzedniej ekspozycji, obejmującej okres Edo (wiek XVIIXIX). Na obecnej wystawie znajdą się grafiki z drugiej połowy XX wieku.
Od 4 marca do 7 maja w Galerii 107.
* Great American Drawings.
Od 18 marca w Galerii 163.
* The Concerned Photographer.
Od 18 marca do 11 maja w Galeriach 14.
W dalszym ciągu będą otwarte:
* Girodet: Romantic Rebel pierwsza amerykańska retrospektywa francuskiego malarza AnneLouis Girodet de RoussyTrioson (17671824), jednego ze zwiastunów romantyzmu. Twórczość Girodeta, naznaczona wpływem Rewolucji Francuskiej, obejmuje szeroki wachlarz tematów od portretów rodzinnych przez fantazje mitologiczne do scen batalistycznych.
Do 30 kwietnia w Regenstein Hall.
* Recent Aquisitions of Asian Art m.in. prace artystów koreańskich, chińskich, indyjskich i japońskich, jak słynny XVIIwieczny malarz Ike Taiga.
Do 21 maja w Galerii 109.
* Focus: Cecilia Edefalk głównie figuratywne malarstwo szwedzkiej artystki, preferującej w ostatnich latach tonację szarobiałą.
Do 23 kwietnia w Galerii 139.
* Legends and Legacy: Elizabeth Catlett urodzona w 1915 roku czarna artystka uprawia grafikę i rzeźbę. Zaangażowana w sprawy sprawiedliwości społecznej, praw kobiet i walki z analfabetyzmem. Jest pod wpływem nurtu Harlem Renaissance i tradycji muralistów meksykańskich.
Przedłużona do 23 kwietnia, w Galerii 141.
Stałe wystawy:
* Zero Gravity: The Art Institute, Renzo Piano, and Building for a New Century; projekt nowego skrzydła Instytutu Sztuki i studio włoskiego architekta Renzo Piano.
W Galerii 50.
* Faces, Places, and Inner Spaces interaktywna ekspozycja edukacyjna, przybliżająca dzieła sztuki z różnych kultur, okresów i regionów.
Galeria 14 (Kraft Education Center).
* The Touch Gallery pozwala zwieedzającym przekonać się, jak zmysł dotyku może pomóc w odbiorze dzieła sztuki.
Galeria 10.
* Ruling Families Wizerunki władców na rzymskich monetach. Galeria 15.
The Art Institute of Chicago mieści się w Parku Granta przy Michigan Avenue.
Godziny otwarcia:
* w poniedziałki, środy, czwartki i piątki w godz. 10:30 rano 4:30 po południu;
* we wtorki 10:30 rano 8 wieczorem;
* w soboty i niedziele 10 rano 5 po południu;
Sugerowana opłata: dorośli $10; dzieci powyżej 5 lat, uczniowie, studenci i emeryci $6, dla członków wstęp bezpłatny. („Sugerowana” oznacza, że coś zapłacić trzeba, jednak można dać mniej).
We wtorki wstęp wolny, z wyjątkiem wystaw specjalnych.
Adres Art Institute w internecie: www.artic.edu.
Oprac.: K. Cygielska