W listopadzie w Instytucie Sztuki zostaną zamknięte trzy wystawy:
l Paris: Photographs from a Time That Was. Eugene Atget, Brassa, Henri Cartier-Bresson, Robert Doisneau, Andr Kertsz, Jacques Henri Lartigue - to niektórzy z największych fotografów Paryża - eksperymentujący, z wykorzystaniem miasta jako przedmiotu i tła. Arcydzieła tych obecnie sławnych wizjonerów fotografii są rdzeniem ekspozycji, obejmującej ponad sto wizerunków Paryża z lat 1850-1950.
Do 6 listopada w Galeriach 1 i 2.
l East Asian Ceramics: Ten and Now - współcześni twórcy ceramiki artystycznej w Chinach, Korei i Japonii czerpią z tradycji wzory - zarówno formy, jak i techniki.
Do 6 listopada w Galerii 109.
l Marcus Aurelius: Portrait of a Roman Emperor - wystawa na temat portretu w sta-rożytności, stworzona wokół rzymskiej rzeźby Marka Aureliusza.
Do 22 listopada w Galerii 156.
Również trzy nowe wystawy zostaną otwarte:
l On the Scene: Jessica Rowe, Jason Salavon, Brian Ulrich - informacje o wystawie na razie niedostępne.
Od 12 listopada do 28 stycznia 2006 w Galerii 1.
l Legends and Legacy: Elizabeth Catlett - urodzona w 1915 roku Catlett uprawia grafikę i rzeźbę. Zaangażowana w sprawy sprawiedliwości społecznej, praw kobiet i walki z analfabetyzmem. Jest pod wpływem nurtu Harlem Renaissance i tradycji muralis-tów meksykańskich. Na wystawie znajdzie się jej znany cykl "I Am the Black Woman".
Od 13 listopada do 11 lutego 2006.
l From Darkroom to Digital: Photographic Variations - rozwój technologii cyfrowej pozwala artystom powrócić do starych fotografii i przekształ-cić je w coś zupełnie nowego. Wystawa obejmuje cyfrowe warianty około 40 fotografii ze stałych zbiorów muzeum, m.in. Ansela Adamsa, Toma Arndta, Edwarda Steichena i Alfreda Stieglitza.
Od 19 listopada do 26 lu tego 2006 listopada w Galeriach 2, 3 i 4.
W dalszym ciągu będą ot-warte wystawy:
l Focus: Michael Asher. Jeden z czołowych koceptualis-tów w sztuce amerykańskiej, Asher od lat 1960. tworzy prace ukazujące, jak muzea i galerie pokazują dzieła sztuki i jak praktyka tych instytucji kształtuje nasze rozumienie oglądanej tam sztuki.
Do 1 stycznia 2006.
l 1945: Creativity and Crisis, Chicago Architecture and Design of the World War II Era - około 80 rysunków i modeli wybranych z bogatych zbiorów Art Institute.
Do 8 stycznia 2006 w Ga-lerii 227.
l Zero Gravity: The Art Institute, Renzo Piano, and Building for a New Century - światowej sławy włoski architekt Renzo Piano rozpoczął w 1999 r. projektowanie nowego, północnego skrzydła dla Instytutu Sztuki. Wystawa pokazuje, obok projektu, stu-dio tego wybitnego twórcy.
Do 4 grudnia w Galerii 200.
l Hiroshige: The Winter Scenes - XIX-wieczny autor japońskich pejzaży graficznych, Utagawa Hiroshige (1797-1858) wsławił się szczególnie swoimi scenami zimowymi z okresu Edo, pokazującymi ludzi w codziennym życiu.
Do 18 grudnia w Galerii 107.
l Icons of Divinity from South and Southeast Asia - wiele religii azjatyckich za-chęca do używania wizerunków bóstw i osób "oświeconych". Wystawa skupiająca się głównie na hinduizmie i buddyzmie pokazuje, jak róż-ne wyobrażenia wyższych is-tot ukształtowały te tradycje religijne.
W Galerii 135.
Stałe wystawy:
l Faces, Places, and Inner Spaces - interaktywna ekspozycja edukacyjna, przybliżająca dzieła sztuki z różnych kultur, okresów i regionów.
Galeria 14 (Kraft Education Center).
* The Touch Gallery (Ga-leria dotyku) - pozwala prze-konać się, jak zmysł dotyku może pomóc w odbiorze dzieła sztuki. Galeria 10.
* Ruling Families - Wizerunki władców na rzymskich monetach. Galeria 15.
The Art Institute of Chica-go mieści się w Parku Granta przy Michigan Avenue.
Godziny otwarcia:
* w poniedziałki, wtorki, środy i piątki w godz. 10:30 rano - 4:30 po południu;
* w czwartki 10:30 rano - 8 wieczorem;
* w soboty i niedziele 10 rano - 5 po południu;
Sugerowana opłata: doroś-li $12; dzieci powyżej 6 lat, uczniowie, studenci i emeryci $7, dla dzieci do 6 lat i dla członków muzeum wstęp bez-płatny. ("Sugerowana" opłata oznacza, że coś zapłacić trzeba, jednak można dać mniej).
We wtorki wstęp wolny.
Adres Art Institute w internecie: www.artic.edu
Opracowanie:
K. Cygielska
W Instytucie Sztuki
- 10/30/2005 07:39 PM
Reklama