REKLAMA

REKLAMA

0,00 USD

Brak produktów w koszyku.

Ogłoszenia(773) 763-3343

Strona główna Polecamy Barack Obama oficjalnie zaprzysiężony na drugą kadencję

Barack Obama oficjalnie zaprzysiężony na drugą kadencję

-

800 tys. Amerykanów ściągnęło na National Mall, aby być świadkami 57. prezydenckiej inauguracji. Barack Obama tuż przed południem czasu lokalnego na schodach Kapitolu, na oczach milionów, zaprzysiężony został na drugą prezydencką kadencję.

fot. Barack Obama składa prezydencką przysięgę

REKLAMA

Na inaugurację drugiej prezydenckiej kadencji Baracka Obamy do Waszyngtonu ściągnęły tłumy zwykłych Amerykanów oraz setki politycznych dygnitarzy i gwiazd. Wśród oficjeli byli prezydenci Jimmy Carter i Bill Clinton, członkowie gabinetu Baracka Obamy, gubernatorzy i burmistrzowie amerykańskich miast, w tym były bliski współpracownik prezydenta Rahm Emanuel, który z posady w Białym Domu zrezygnował, aby zostać włodarzem Chicago.

W uroczystości udział wzięły także gwiazdy estrady: hymn narodowy zaśpiewała Beyonce; wystąpili również James Tylor i Kelly Clarkson.

Władze Waszyngtonu szacują, że do stolicy USA przybyło około 800 tys. osób. To zdecydowanie mniej, niż przed czterema laty, kiedy inauguuracja pierwszego czarnoskórego prezydenta w historii Stanów Zjednoczonych przyciągnęła blisko 2 mln Amerykanów.

fot. National Mall w Waszyngtonie

Prezydencka para uroczystości inauguracyjne rozpoczęła od uczestnictwa w porannym nabożeństwie w kościele pod wezwaniem św. Jana. Barack i Michelle Obama przybyli z Białego Domu na Kapitol, gdzie o 11.30 koncertem w wykonaniu orkiestry amerykańskiej piechoty morskiej rozpoczęła się oficjalna część ceremonii zaprzysiężenia. Złożenie przysięgi poprzedziły także występy chórów z Tennessee i Staten Island.

Po raz pierwszy w historii inauguracyjną inwokację wygłosiła kobieta i zarazem osoba świecka – Myrlie Evers-Williams, wdowa po zamordowanym działaczu na rzecz praw Afroamerykanów Medgarze Eversie.

Barack Obama i Joe Biden przysięgi złożyli tuż przed południem na schodach Kapitolu. Obaj politycy zaprzysiężeni zostali już w niedzielę, zgodnie z wymogiem konstytucji, która mówi, że ceremonia ta musi odbyć się dwa i pół miesiąca po wyborach. Z racji tego, że 20 stycznia wypadał w tym roku w dzień wolny od pracy, oficjalne uroczystości przeniesione zostały na poniedziałek 21 stycznia. Inauguracja zbiegła się ze świętem Martina Luthera Kinga Jr., co dla wielu Afroamerykanów ma wyjątkowe znaczenie.

Wiceprezydent Joe Biden słowa przysięgi powtórzył za pierwszą latynoską sędzią Sądu Najwyższego Sonią Sotomayor.

fot. Wiceprezydent Jo Biden podczas składania przysięgi

Barack Obama zaprzysiężony został przez prezesa Sądu Najwyższego Johna Roberts. Oprócz Biblii Kinga, Obama przysięgał na Biblię prezydenta Abrahama Lincolna, na którą legendarny prezydent przysięgał w 1861 roku.

Kolejnym punktem inauguracyjnego programu było wygłoszenie inauguracyjnego przemówienia. Po nim odśpiewany został hymn narodowy, a prezydent i Pierwsza Dama udali się na inauguracyjny lunch. Po nim odbył się tradycyjny przejazd po Pensylvania Avenue do Białego Domu.

Nad bezpieczeństwem zebranych oraz prezydenckiej pary czuwało w sumie ponad 30 tys. policjantów, żołnierzy Gwardii Narodowej oraz agentów Secret Service.

Wieczorem Barack i Michelle Obama wzięli udział w dwóch inauguracyjnych balach. Przed czteroma laty zorganizowano w sumie aż 10 tego typu imprez.

fot. Pierwszy taniec drugiej kadencji

 

Największe zainteresowanie mediów wzbudziła kreacja Pierwszej Damy znanej z dobregu i niekonwencjonalnego gustu. Michelle Obama na wieczorną galę założyła czerwoną szyfonową suknię projektu Jasona Wu. Podczas balu wystąpili m.in. Steven Wonder i Jennifer Hudson.

mp

38 KOMENTARZE

    • No za busha, bylismy na zaje***tych torach. Pamiętasz w jaki stanie była gospodarka pod koniec 2008 roku? Do tego ci sie spieszy i tobie podobnym?

    • kryzys spowodowany byl dwiema wojnami, ktore rozpental Bush i na ktore bral niebotyczne pozyczki, ktore do dzisiaj Obama splaca.

    • obama splaca 🙂 jehowy tumanie przyjkmij do wiadomosci ze bush zostawil kraj zadluzony na 10 trylionow , obama po 4 tylko latach zadluzyl ten kraj o 6 kolejnych miliardwo . on to idioto miliony zarabia,jego dlugi to moje dzieci i wnuki beda splacac
      zartownis…obama splaca pozyuczki 🙂 🙂 🙂

    • Masz racje Klim,kulturalny czlowiek nie wytyka komus bledow ortograficznych,a tym bardziej nie obrzuca drugiego wulgaryzmami tym bardziej w kraju gdzie konstytucja gwarantuje ludziom wolnosc slowa i wyznania,jestem bardzo negatywnie zaskoczony ze administratr i moderator przyzwala na tym portalu na tego rodzaju praktyki i przepuszcza inwektywy i wyzwiska i ataki osobiste czyli jednym slowem wszyscy czuja sie bezkarnie poniewaz akceptuja takie praktyki.
      Pozdrawiam i zycze Tobie i wszystkim Rodakom pomyslnego 2013 !!!

    • ubek wraca na stary nick 🙂 ty myslisz ze ten portal kieruje sie zasadami gomulkowskiej tuby propagandowej pt “otwarty mikrofon” gdzie kazdy moze zadzwonic i powiedzic co mysli pod warunkiem ze jest zgodne z linia partii? powtorze ci raz jeszcze- pisanie o was dekle pustaki i prymitywy w waszym przypadku nie jest zadnym wyzwiskiem . top jestescie cali wy ….

    • ubekiem to ty jestes, juz ci to kiedys pisalem, ladnie tak krasc czyjes zwroty i stosowac do ludzi, ktorzy sa prawdziwimi patriotami?

    • napisz kiedy uzyles pierwszyvraz zwrotu ” ubek ” na tym forum to porownamy …..
      wlasnie dlatego ze byl “takim patriota” polska odzyskala wolnosc dopiero w 89 roku a ci ktorzy wlasnego karku nadstawiali i siedzieli za dzialalnosc opozycyjna latami w wiezieniach sa dzisiaj obrzucani blotem przez takie gnidy jak on, ty i tobie podobni ktorzy mieli pelne portki zeby w tamtych latach chocby ulotke z ziemi podniesc , dzisiaj gdy wam na tacy dano wolnosc slowa to nagle caly las kozakow sie zrobil…..wystarczy wlaczyc lusienke zeby uslyszec tych patriotow …..

    • chyba cie porabalo, czy ty masz dobrze z glowa i myslisz ze bede przeszukiwal ok 2 lata wstecz,ci o tobie pisalem?sam sobie szukaj, wszystkie moje wpisy mozesz przesledzic ok 2 lata temu, to tak dla twojego ulatwienia, a teraz do roboty.
      siedzieli w wiezieniach? kto?, jakby siedzieli, to by z komuchami nie wspoolpracowali ale ich do wiezienia w najlepszym przypadku wsadzili. a tak mamy to co mamy, pod publike to ja do wiezienia pojde zeby tylko pozniej smietanke spijac.

    • kto? komoroweski , niesiolowski , walesa. ty siedziales? chyba za kradziez roweru
      zalosna nedza jestes mowiac ze pod publike do wiezienia pojdziesz. kaczynski tez jest dzisiaj bohaterem i chcialby byc internowanym., gdybyscie smieciarze wiedzieli ze ten system padnie wtedy byscie glosno moze i krzyczeli, ale was strach paralizowal .wy woleliscie w swoich zakladach dooopska partyjniackim kierownikom wazelinowac zeby przydzial na malucha dostac lub ekstra wczasy w bulgarii. kim ty dziesiaj jestes nedzo ? rodzine w polsce zostawiles , znajac zycie nawet na dziecko pieniedzy nie wysylasz, zyjesz w jakims qwa bejsmencie od 15 lat , nocami sklepy zamiatasz – co ty osiagnales? nic, dlatego ci zawory w starym doopsku sciska ze wielu z twojego rocznika wiedzialo w ktora strone pojsc i dzisiaj zyja- ba! bez wzgledu na ilosc gnoju jaki z usta na nich wylejecie, to wlasnie oni beda w ksiazkach do historii. oni- tacy znienawidzeni przez was niesiolowski, walesa, czxy komorowski. nawet tusk bedzie mial, mimo ze jako student ulotki tylko rozrzucal, ..a ty?.ty jestes material do utylizacji, az niedobrze sie robi wiedzac ze takie typki z tego samego powietrza korzystaja. wy sie mozecuie tylko w ciepelku otwartego mikrofonu ogrzewac, tak dlugo jak bedzie istnial a na szczescie dla calej polonii nie bedzie to dlugi okres….

    • p.s
      ‘ jak zwykle jak przystalo na jehowego lacha lzesz jak pies- dwa lata cieciu to ja na tym forum nie siedze ….dlatego piszesz ze nie chce ci sie szukac bo wiesz ze nie znajdziesz ….

  1. Widzę że niektórzy są tutaj niedoinformowani. Kryzys przez dwie wojny?! Bullshit !! Poczytaj jakie są przyczyny kryzysu, a pozniej cos napisz. Przez busha jest wielki dlug publiczny. Za Clintona bylo 5 bilionow i spadało, poza tym gdy odchodzil zostawil nadwyze budzetową. Nie da się w szybkim czasie podniesc z kryzysu, ktory maly nie byl i slady jego widac do dzisiaj. Jednak Obama pokazal że można. Zmniejszyl bezrobocie, ktore caly czas spada, podniusl jeden z symboli Amerykańskiej gospodarki czyli Motoryzacje. Zobacz jakie wyniki ma GM. Jeśli ta tendencja bedzie nadal podtrzymywana i jesli nie bedziemy się wojować to przyszłość widze bardzo optymistycznie.
    Głosowałem w 2008 oraz 2012 i nie żałuję. Mam dość GOP.

    • Brianie, twoje przedostatnie zdanie pozwol ze je zacytuje:” i jesli nie bedziemy się wojować to przyszłość widze bardzo optymistycznie.”, dowodzi tego ze jednak kryzys byl spowodowany dwiema wojnami i mam racje, zreszta jak zwykle.

    • …..klim masz całkowitą racje..i logicznie myślisz gdyby nie wojny nie było by depresji ekonomicznej….dzięki Obamie skończył się “bajzel”…

  2. banda oszolomow i lewakow. jeszcze kilka lat temu wszyscy smietanke spijali , kupowali rudery, wymienili klamki i za miesiac wystawiali 20 tysiecy drozej liczac kase i zacierajac raczki, kilka lat temu co drugi byl doradca finansowym smigajacym noiwiutkimi furami po 50k i udzielajacym pozyczek kazdemu- nawet 120% zeby golas mial na remont kurnika , kilka lat temu co drugi byl najlepszym na swiecie agentem nieruchomosci co drugi mulitimilionowym 🙂 potrafiacym sprzedac wszystko… bo wszystko sie samo sprzedawalo…. czemu tumany nie krzyczeliscie pod koniec pierwszej kadencji busha ze chcecie demokraty? to madof i inni “bogacze” wybrali go na kolejna kadencje? dobrze wam wtedy bylo? mysleliscie pustaki ze tak bedzie do konca swiata ? 🙂 i co golasy bez szkoly wody w uszy sie nabralo co? to bush i “bogacze” kupowali te domy czy wy tumany? siedziec i plakac teraz, nie chodzilo sie na lekcje do szkoly trxzeba brac na doopska lekcje zycia. moim dxzieciom pokazuje was jako przyklad , do czego prowadzi ludzka glupota i prostacka pazernosc. nauczcie sie jednego barany – praca ludzie sie bogaca malo wam? to zapieprzac wiecej lub dluzej lub wydajniej , liczycie ze obama wam wroci zlote lata busha? 🙂 wasz obama to zalozy – juz zaklada wam homonto na wasze puste lby, pogna w pole a po calym dniu tyrania z tegop co przyniesiecie do domu wyciagnie swoja brudna lape i zabierze polowe z waszego urobku. a dlaczego? bo co drugi z was tylko bedzie pracowal, reszta bedzie lezec i wyciagac lapska po “panstwowe” 🙂
    a o “:bogaczy” sie nie martwcie. oni znaja to powiedzxenie ktorego was tepaki nik jeszcze nie nauczyl ze nim gruby schudnie to chudy juz zdechnie …..

    • …jest powiedzenie że z dużą dupą zmieścisz się wszędzie a z dużym pyskiem nigdzie….to powiedzenie pasuje do Ciebie jak ulał…a te bzdety co piszesz powyżej to bardziej pasują do Clintona w tym czasie a zwłaszcza jego drugiej kadencji ameryka prosperowała…po przejęciu władzy przez republikana na początku było jako/tako….a później to już wszyscy wiemy:-(

    • w makroekonoomii czas liczy sie kwartalami, po odejsciu clintona zaczely byc widoczne skutki jego polityki. jesli clinoton jest geniuszem i zna recepte jak uzdrawiac gospodarke i jak rzadzic moze powinien zostac doradca obamy i jeszcze moglby doradzac miastom i stanom zarzadzanym przez jego demokrsatycznych kolegow ktore sa w wiekszosci bankrutami. patrzac na chicago- mekke demokrastow nie dosc ze jego szefowie siedza w wiezieniach za genoialne demokratyczne zarzadzanie to miasto jest na skraju bankructwa. juz nie pomaga zwiekszanie podatkow, wiecej nieroby przezeraja niz zarabiaja. i z nich chcesz przyklad brac? to skonczysz jak adas vel optymista- golas zostal z zadluzoinymi 32 kartami kredytowymi i liczy ze ktos mu umorzy dlug.
      lepiej bierz przyklad z tych ktorzy wiedza jak zarzadzac a nie tanich krzykaczy.

    • wprawdzie ty jesytes kolejnym tumanem bez jezyka ale moze znajdzie sie ktos kto vci przetlumaczy artykul odpowieadajacy na poytanie i zatytuowany nawet “jak clintona polityka zrownowazonego budzetu rozpieprzylka ekonomie”
      ciekawy kawalek lektury i to nie z partyjnej propagandowki ale z biznesowego portalu. naprawde warto przeczytac, zaczyna sie slicznie od informacji dla przyglupow twojego typu ze to wlasnie od clintona zaczelo sie pompowanie baki fannie i freddie czyli pierwszy krok do kryzysu za ktory tak ochoczo busha winicie . obama jak widac zabiera zabawki porozrzucane przez billa ” suckie-suckie”
      http://www.businessinsider.com/how-bill-clintons-balanced-budget-destroyed-the-economy-2012-9

    • Bush wygral druga kadencje, smieszny jestes, wybory na Florydzie byly sfalszowane i dzieki temu Bush byl drugi raz Prezydentem.

  3. Wojny łatwo zaczynac niestety są kosztowne, farmer równocześnie dał zniżki podatków , zamiast podnieśc myto na wojnę. Tak robili nawet rzymianie przed naszą erą, każdy rozpoczynajacy wojnę nawet Hitler podniósł podatki. Taka jest logika tylko nie dla herbaciarzy, tak jak ekonomiści to tłumaczyli na przykładzie kuli śniegu toczonej po stoku lub lawiny którą trudno zatrzymać. Najważniejsze jest to, że widać światło tylko podatki muszą wrócić do poziomu jaki był za Busha wtedy szybciej zacznie ubywać deficyt. Koniec wojen, inwestycje w USA nawet czasem chybione przyniosą więcej korzyści niż zbrojenia. Na zbrojeniach bogacą się tylko fabryki produkujące dla wojska dużym kosztem finansowane przez biednych, najwyższy czas zainwestować w przyszłość : wiatr, słońce, nowe technologie.

  4. Paradoks historii. W dniu MLK (ktory walczyl o prawdziwa rownosc) ponowne rzady obejmuje prezydent, ktorego glownym celem jest ponowne wprowadzenie niewolnictwa dla wiekszosci Amerykanow. Wylaczone z tego beda niektore grupy jak np. biurokraci rzadowi, union mafia,marksistowscy profesorowie, idioci z Hollywood, posluszni wlasciciele biznesow i moze jeszcze czesc adwokatow. Pozostali obywatele maja byc posluszni, ogladac glupie filmy i programy tv i nie przeszkadzac krolowi. Lewacko-demokratyczne tumany (znachor, optymista, rysiu i jeszcze paru innych) nigdy tego nie zrozumia. Oni juz sa niewolnikami na wlasne zyczenie. Wydaje sie im, ze Obamie chodzi o dobro przecietnych ludzi. Wszystko to bajki. On i demokraci potrzebuja ludzi bezmyslnych i glupich a wiec niemyslacych niewolnikow, ktorzy za ochlapy szczescia maja na nich glosowac.

  5. Dokładnie takich ludzi w swoich szeregach mają republikanie jak opisał to Niepokorny nie wyłączając jego. Program republikanów to jest Polski PIS wypisz wymaluj dokładnie to samo obrona życia nienarodzonego, nietolerancja. Jak to wytłumaczyć Ci sami ludzie w Polsce zwalczają PIS i jego program, tutaj odwrotnie popierają wszyskie elementy programu PIS-u. Demokraci to w Polsce PO przynajmniej program pokrywa się z PO, czy ktoś nad tym się zastanowił.

    • Program republikanów to jest Polski PIS wypisz wymaluj dokładnie to samo. Tylko TUSKO-KOMUNA popiera republikanów, katolicy są za tolerancją i wolnością.ja juz to dawno wytknalem republikanskim prostakom na tym forum.
      🙂 🙂 🙂

    • takj kretynie, ja sie zastanowilem jak mozna byc takim imbecylem zeby znalezc podobienstwa programowe demokratow i platformy. ale smialo, zamiast bredzic wypubktuj, wejdziemy na strony partii i porownamy 🙂

  6. Na zdjęciu sami czarni nawet ochroniarz w okularach też czarny, już widzę komentarze w Polskich mediach na inauguracji byli sami czarni. Może mnie wzrok myli podobnie w Chicago Tribune na gali Prezydenckiej 90 % biali czytaj odwrotnie-czarni. Tylko TUSKO-KOMUNA popiera republikanów, katolicy są za tolerancją i wolnością, nie mylić z księżmi którzy całkiem zbaczają i wspólnie z ojcami z Irving rozbijają Kościół. Oczywiście kretom radiowym przewodzi “zegarek” który kiedyś używał się do pobudki, pod pretekstem wiary indokrynuje się biedną Polonię.

    • ty uberku powinienes na jakies leczenie psychiatryczne sie zglosic. tyle ze odplatnie, jesli mieliby uzyc moich podatkowych pieniedzy na ciebie to bede optowal za uspieniem. dla dobra calej polonii.
      ‘p.s
      najwieksza menda na polonii jest lusienka i jej otwartomikrofonowcy, nikt tyle zlego nie robi i jadu nie sieje jak ona jedna

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Tajemniczy obelisk

Słoń pustelnik

Pfizer i Wrocław

Zagadka trupa z Somerton

REKLAMA

REKLAMA

Enable Notifications    Ok No thanks