Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 29 września 2024 12:28
Reklama KD Market
Reklama

Luty w Instytucie Sztuki - fotografia i Renesans


W lutym w Instytucie Sztuki zostaną otwarte cztery wystawy:


 


• Peter Fischli David Weiss: Questions, the Sausage photographs, and a Quiet Afternoon


 


Dwaj szwajcarscy artyści – Peter Fischli i David Weiss – współpracują od 1979 roku, eksplorując z poczuciem humoru "poetykę banalności", czyli czynności i przedmioty z codziennego życia, wykorzystując fotografię, wideo, przezrocza, książki, rzeźbę i instalacje. Są laureatami cenionej europejskiej nagrody Roswitha Haftmann Prize.


 


Od 3 lutego do 17 kwietnia w galeriach 186–188.


 


American Modern: Abbott, Evans, Bourke-White


 


W latach 1930. fotografowie przekroczyli granice dokumentalnej rejestracji rzeczywistości i ich prace – traktowane jako dzieła sztuki – znalazły się na ścianach muzeów i galerii. Ten przełomowy okres ilustruje wystawa prac amerykańskich fotografów: Berenice Abbott, Walkera Evansa i Margaret Bourke-White.


 


Wystawie towarzyszy bogato ilustrowany katalog.


 


Od 5 lutego do 15 maja w gal. 1–4.


 


• Contemporary Collecting: The Judith Neisser Collection


 


Judith Neisser, dziennikarka pisząca o architekturze i projektowaniu wnętrz, ostatnio zajęła się kolekcjonowaniem międzynarodowej sztuki nowoczesnej – malarstwa, rzeźby i prac na papierze od lat 1960. do dziś. 


 


Wystawie towarzyszy 160-stronicowy barwny katalog.


 


Od 13 lutego do 22 maja w gal. 182–184.


 


• Kings, Queens, and Courtiers: Art in Early Renaissance France


 


Romantyczna i uduchowiona sztuka francuskiego Renesansu (przełom XV i XVI wieku) budzi refleksje na temat roli tradycji i innowacji oraz królewskiego mecenasa i artysty.


 


Od 27 lutego do 30 maja w Regenstein Hall.


 


Zamknięte zostaną wystawy: 


 


• Contemporary Fiber Art: A Selection from the Permanent Collection


 


Ponad 60 prac 52 artystów takich jak Magdalena Abakanowicz, Peter Collingwood, Lenore Tawney czy Jolanta Owidzka.


 


Do 7 lutego w galeriach 55, 57–59.


 


• June Wayne's Narrative Tapestries: Tidal Waves, DNA, and the Cosmos. Uprawiająca litografię i wciąż badająca możliwości farby artystka z Los Angeles pokazuje dynamiczne tkaniny, stworzone na podstawie jej własnych litografii w latach 1970–74. 


 


Do 7 lutego w galerii 50. 


 


• Ludovico Caracci: The Vision of St. Francis. Obraz  włoskiego mistrza z pierwszych lat XVII wieku.


 


Do 18 lutego w gal. 212A.


 


W dalszym ciągu można oglądać:


 


• Rebecca Warren. Brązowe rzeźby Warren są odlewane w glinianych formach i ręcznie malowane. Świadomie "niezgrabne", nawiązują do słynnych dzieł mistrzów, jak Rodin czy Degas.


 


Do 3 kwietnia na Bluhm Family Terrace. 


 


Egoyomi: Japanese Picture Calendars. Ekspozycja zawiera około 40 egoyomi, unikalnych japońskich grafik, do których artyści włączyli znaki kalendarzowe. Do 1873 roku japoński kalendarz był oparty na systemie księżycowym, który dzielił miesiące na dai no tsuki (30-dniowe) i sho no tsuki (29-dniowe), których następstwo zmieniało się z roku na rok, co znajdowało odbicie w ilustracjach egoyomi.


 


Do 3 kwietnia w gal. 107.


 


John Marin's Watercolors: A Medium for Modernism. Amerykański modernista John Marin (1870-1953) wywarł znaczny wpływ na rozwój abstrakcyjnego ekspresjonizmu. Wystawa rozpoczyna prezentację obszernych zbiorów prac Marina z kolekcji Instytutu Sztuki.


 


Głównymi technikami Marina były akwarela, akwaforta i olej, ale swój charakterystyczny styl wypracował on w akwareli. Wystawa obejmuje 120 prac, z których część została wypożyczona z innych muzeów.


 


Wystawie towarzyszy katalog z ponad 160 barwnymi ilustracjami. 


 


Do 17 kwietnia w gal. 124–127.


 


Real and Imaginary: Three Latin American Artists. Trójka latynoskich malarzy – Raoul Colon, David Diaz i Yuyi Morales – przekazuje urodę i bogactwo swojego dziedzictwa kulturalnego w ilustracjach do książek.


 


Do 29 maja w Ryan Education Center i Galerii 10.


 


Hyperlinks: Architecture and Design. Internet zmienia świat, dając nam bezprecedensową masę informacji i możliwość ich dowolnego łączenia. Dotyczy to również architektury i wzornictwa. Tworzą się nowe postawy wobec nich i nowe ich postrzeganie. Wystawa oferuje ponad 30 projektów – od architektury i mebli do multimediów i wzornictwa – autorstwa międzynarodowej grupy architektów i projektantów.


 


Do 20 lipca w Gal. 283–285.


 


Stałe wystawy:


 


• BIGsmall. Odwrócenie skali – wielkie przedmioty w miniaturze i małe w powiększeniu.


 Galeria 10.


 


• The Touch Gallery. Jak zmysł dotyku pomaga w odbiorze dzieła sztuki. 


Galeria 10.


 


• Neither Man Nor Beast. Wizerunki zwierząt na starożytnych monetach. 


Galeria 155.


 


• What's Greek about a Roman Copy? Rzymskie kopie greckich oryginałów – m.in. Fidiasza, Praksytelesa i Lizyppa – wykonane przez utalentowanych rzeźbiarzy. 


Galeria 156.


 


• Chagall's America Windows Return. Po pięcioletniej nieobecności wróciły – po konserwacji – witrażowe arcydzieła Marca Chagalla.


Galeria 144.


 


• Arms and Armor: High-lights of the Permanent Collection


Galeria 236.


 


•     •     •


 


The Art Institute of Chicago znajduje się przy 111 S. Michigan Avenue. 


 


Godziny otwarcia: 


• od poniedziałku do środy oraz w soboty i niedziele 10:30 rano – 5 po południu,


• w czwartki i piątki 10:30 rano – 8 wieczorem,


 


Wstęp: dorośli $18, dzieci od 14 lat, studenci i seniorzy (od 65 lat) $12. Dzieci poniżej 14 lat wchodzą bezpłatnie. Mieszkańcy Chicago (z dowodem zamieszkania) płacą o $2 mniej.


W czwartki w godzinach 5 po południu – 8 wieczorem wstęp bezpłatny.


 


Cena biletu obejmuje wystawy specjalne i szatnię.


 


Inf.: tel. (312) 443-3600 i www.artic.edu


Oprac.: K. Cygielska


Mieszkańcy Chicago należący do Chicagowskiej Biblioteki Publicznej mogą wypożyczyć w dowolnym oddziale biblioteki kartę "Check Us Out", zapewniającą bezpłatny wstęp do dziewięciu muzeów, w tym do Art Institute.


 


 



Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama
Reklama