Stygną nastroje wokół reformy zdrowia

Krytyczny stosunek zarówno Republikanów jak i amerykańskiego społeczeństwa wobec reformy zdrowia nieco złagodniał – wynika z najnowszego sondażu Associated Press-GFK.

Badanie ujawniło, że 40 proc. Amerykanów popiera ustawę zdrowotną, a 41 proc. jest jej przeciwnych. W listopadzie odsetek oponentów był o 6 proc. większy. Podobnie jest w przypadku Republikanów – ustawie przeciwnych jest co prawda nadal 49 proc., jednak w listopadzie było ich 12 proc. więcej.

Tym samym odsetek zdecydowanych przeciwników reformy służby zdrowia zmniejszył się do 30 proc. Tak słaba opozycja społeczeństwa była ostatni raz we wrześniu 2009 roku.

Co więcej, nawet krytycznie nastawieni Amerykanie nie negują całości reformy. 43 proc. uważa, że powinna być bardziej dopracowana i dostosowana do systemu służby zdrowia. Sześciu na dziesięciu mieszkańców USA nadal też sprzeciwia się nałożeniu na obywateli obowiązku wykupienia polisy ubezpieczeniowej.

Dużo pozytywnych emocji budzi jednak część ustawy, która zakazuje firmom ubezpieczeniowym odmawiania ubezpieczenia osobom z wcześniejszymi schorzeniami.

Szanse cofnięcia reformy są w Senacie niewielkie, gdyż w wyższej izbie Demokraci nadal mają większość. Dzięki reformie ubezpieczeniem ma zostać objętych 30 mln Amerykanów.

as

Categories: Społeczeństwo

Comments

  1. tiki
    tiki 16 stycznia, 2011, 18:47

    najwyzszy czas .!!!!

    Reply this comment
  2. ktos
    ktos 17 stycznia, 2011, 07:06

    Jeszcze tylko pozostaje pytanie a raczej dwa
    1.Ile to nas bedzie kosztowac???

    2.Czy ubezpieczalnie beda dalej mogly odmawiac pieniedzy na leczenie???

    Reply this comment
  3. pojak
    pojak 17 stycznia, 2011, 08:25

    komuna po wszeczasy nareszcie…

    Reply this comment
  4. echo
    echo 17 stycznia, 2011, 08:59

    odp 1) wku…….
    odp 2) cuda nie sa zawarte w pakiecie
    Program bedzie pokrywal tylko „ludzi” z wrodzonym wstretem do pracy.

    Reply this comment
  5. echo
    echo 17 stycznia, 2011, 09:11

    3) normalni beda zmuszeni zaplacic sobie sami za ubezpieczenie, bez wzgledu na koszty (nie dotyczy muzulmanow,ciekawe dlaczego(?) skoro PODOBNO burak to chrzescijanin)

    Reply this comment
  6. ktos
    ktos 17 stycznia, 2011, 18:52

    Skoro teraz za ubezpieczenie rodziny w prywatnej ubezpieczalni to koszt okolo $900, to gdy takie ubezpieczenie bedzie obowiazkowe to…. 🙂 wartosc domow spadna chyba o 50%
    Pytanie, czy lepiej mieszkac w domach bez ubezpieczenia zdrowotnego czy w kartonach pod mostem z ubezpieczeniem?

    Reply this comment
  7. tiki
    tiki 17 stycznia, 2011, 19:49

    tak samo mozna zapytac ile bedzie nas kosztowac wojNA w AFGANISTANIE??:)))))))

    Reply this comment
  8. Anonim
    Anonim 17 stycznia, 2011, 20:25

    dom z kartonu, czy karton pod mostem, to podobno nie wielka roznica. Najwazniejsze,ze demokraci obiecali. Od tiki juz dostales odpowiedz. Koszty nie wazne,wazne ze burak obiecal.
    Kazdy myslacy czlowiek wiedzial,ze jego obietnice to kielbasa wyborcza. Najgorsze,ze wielu jeszcze wierzy w te obiecanki i gotowa jest popierac dalsze zadluzanie kraju.
    Nie przypisywac mnie do republikan, bo ich bledy takze widze.

    Reply this comment
  9. tiki
    tiki 18 stycznia, 2011, 18:06

    gdyby nie drukowanie dolarow to bylaby tu wojna domawa, a jak by upadly banki ,to bys sobie dolarem wytarl swoja brudna d***e (edy.red.),. Jeszcze o tym nie wiesz ale Obama i jego pakiet stabilizacyjny uchronil ten kraj od bankrutcwa ktore wisi i tak na wlosku. REpublikanie nie zrobili nic i nawet nie zaproponowali niczego.

    Reply this comment
  10. tiki
    tiki 18 stycznia, 2011, 20:12

    tiki lecz sie na nogi …..
    psycholi nalezy ignorowac

    Reply this comment
  11. Anonim
    Anonim 18 stycznia, 2011, 21:50

    sam sie lecz ale na wrzody co masz od siedzenia na domku ,bo na glowe juz za pozno

    Reply this comment
  12. inny Anonymous
    inny Anonymous 19 stycznia, 2011, 08:27

    gratuluje samooceny,zycze powodzenia w leczeniu

    Reply this comment

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*