Śpiew niosący radość na Festiwalu Piosenki Religijnej

Śpiew niosący radość na Festiwalu Piosenki Religijnej

Ponad czterystu wykonawców, trzydzieści zespołów i grup muzycznych wzięło udział w XXII edycji chicagowskiego Festiwalu Piosenki Religijnej, który 1 grudnia odbył się w Centrum Kopernikowskim.

f3

Każdy z zespołów miał do wykonania jednen utwór
fot.AB/NEWSRP

– Cieszę się i jestem wdzięczna Bogu za wszystkich, a szczególnie nowych uczestników naszego festiwalu. Mamy nawet zespoły i solistów z Detroit oraz Kalifornii – powiedziała inicjatorka muzycznej imprezy Cecylia Jabłońska.

Główna pomysłodawczyni festiwalu to prawdziwy człowiek orkiestra. Swoją pasją, temperamentem, zaangażowaniem i wielką miłością do Boga i muzyki zainspirowała grupę ludzi, którzy pomagają jej w przygotowaniu i przeprowadzeniu tej niepowtarzalnej imprezy. Można się zastanowić, co decyduje o fenomenie Festiwalu Piosenki Religijnej? Przecież nie nagrody, bo te są symboliczne.

W liście skierowanym do uczestników festiwalu ks. biskup Andrzej Wypych wyraził podziw i wdzięczność dla radości i wiary organizatorów imprezy pełnej religijnej muzykę i śpiewu, którymi za pośrednictwem festiwalu dzielą się z Polonią w Chicago.

f2

Festiwal prowadzili: siostra Agnieszka Kortiak i ks. Rafał Ziajka
fot.AB/NEWSRP

– Nasze ludzkie serca szukają różnorakich form modlitwy, by móc wznieść się na wyżyny ducha i spotkać się tam z Bogiem w Trójcy Świętej. Festiwal, a szczególnie organizatorzy i uczestnicy, którzy nie boją się podejmować trudu przygotowań, przybliżają nam możliwość wzniesienia się ponad otaczającą nas rzeczywistość i sięgnięcia duchowej przestrzeni nieba – napisał bp Wypych w swoim przesłaniu.

Patronat nad festiwalem sprawowała w tym roku parafia św. Alberta Wielkiego z Burbank. Konferansjerkę z dużą dozą dowcipu i humoru prowadzili siostra Agnieszka ze Zgromadzenia Sióstr Misjonarek Chrystusa Króla dla Polonii oraz ks. Rafał Ziajka z Sanktuarium Matki Bożej w Merrillville. Poziom festiwalowych występów oceniało kilkuosobowe jury pod przewodnictwem Barbary Bilszty, dyrektor generalnej Paderewski Symphony Orchestra.

Uczestnicy rywalizowali o nagrodę „Złotej Nutki” oraz wyróżnienia. W kategorii najmłodszych solistów wyróżniona została Martyna Krajewska, natomiast wśród dzieci starszych „Złotą Nutkę” otrzymała Natalia Ptaszek; wyróżnienie przypadło Pauli Skrawek. Wśród solistów z grupy młodzieżowej „Złotą Nutkę” wyśpiewały Magdalena Guzik i Marlena Pierzchała, a wyróżnienie przyznano Klaudii Kowalkowskiej. W grupie zespołów dziecięcych „Złotą Nutką” uhonorowano „Jezusowe perełki”. Zespołom „Gwiazdeczki” i „Kropeczki” przyznano wyróżnienie. W kategorii dzieci starszych „Złotą Nutką” nagrodzony został zespół „Profusion”, a wyróżniono zespoły „Wicherki” i „Hosanna”. W kategorii grup młodzieżowych wyróżniony został zespół „Radość”. W gronie dorosłych wykonawców największe uznanie jurorów i „Złotą Nutkę” zdobył zespół „Mizericordia”, a wyróżnieniem uhonorowano zespół „Na strunie”.

Szczególne uznanie publiczności wzbudził zespół „Na strunie”, który powstał zaledwie dwa miesiące temu. Tworzą go rodzice dzieci przygotowujących się do komunii świętej ze szkoły im. Tadeusza Kościuszki.

Podsumowującym akcentem XXII Festiwalu Polskiej Piosenki Religijnej był koncert kolęd w wykonaniu Mirosławy Sojki-Topór, której akompaniował Andrzej Warzocha.

Tekst i zdjęcia: AB/NEWSRP

Categories: Polonia

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*