Niemcy. Po interwencji ambasady RP „TAZ” poprawił „polski obóz” w Trawnikach

Niemcy. Po interwencji ambasady RP „TAZ” poprawił „polski obóz” w Trawnikach

Po interwencji podjętej przez ambasadę RP w Berlinie wydawany w tym mieście dziennik „Tageszeitung” („TAZ”) wniósł niezbędne poprawki i wystosował do polskiej placówki e-mail z przeprosinami – poinformował w czwartek attache prasowy ambasady Dariusz Pawłoś.

We wtorek i w środę „TAZ” nazwał niemiecki nazistowski obóz pracy przymusowej i obóz szkoleniowy SS w Trawnikach „polskim obozem”. Sformułowanie to pojawiło się w dwóch artykułach – w wydaniu internetowym i w wersji drukowanej – o wydaleniu z USA do Niemiec 95-letniego Jakiwa Palija, strażnika w obozie.

Jak przekazał Pawłoś, po reakcji ambasady „niezwłocznie dokonano stosownych poprawek w internetowej wersji artykułu, a ponadto opatrzono go adnotacją informującą, iż zastosowane sformułowanie było niejasne („missverstaendlich“), a obóz Trawniki znajdował na terytorium okupowanej przez Niemcy Polski i był zarządzany przez niemieckie SS”.

Ponadto – dodał przedstawiciel polskiej placówki – w czwartek redaktor naczelny „TAZ” Georg Loewisch w e-mailu do ambasady wyraził ubolewanie z powodu popełnionego błędu i zobowiązał się do wydrukowania korekty w weekendowym wydaniu gazety.

Błąd „TAZ” spotkał się z ostrą reakcją polskiego ambasadora w Berlinie Andrzeja Przyłębskiego.

Sformułowania „polski obóz śmierci” w kontekście wydalenia Palija z USA użyła także amerykańska telewizja Fox News. Po interwencji ambasadora RP w USA Piotra Wilczka stacja sprostowała to określenie.(PAP)

fot.Wikipedia

Categories: Na bieżąco

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*