Nakładem wydawnictwa University of Indiana Press ukazała się książka Roberta Russetta „Hyperanimation. Digital Images and Virtual Words”.
Autor prezentuje krytyczny przegląd nowych, poszerzonych form animacji, wykorzystujących technologię cyfrową do tworzenia nowatorskich dzieł sztuki.
W przeciwieństwie do tekstów akademickich czy popularnych opracowań, „Hyperanimation” składa się z wywiadów z samymi artystami – twórcami, którzy kształtują ten nowy kierunek, i którzy własnymi słowami przedstawiają szczegółowe informacje o swojej pracy i o współczesnej kulturze technicznej.
Łatwy w czytaniu i bogato ilustrowany zbiór indywidualnych punktów widzenia jest uzupełniony tłem historycznym i biografiami artystów.
Wśród licznych wywiadów, jakich udzielili pionierzy w omawianej dziedzinie – artyści, których prace znacząco wpłynęły na kształtowanie nowoczesnej sztuki animacji – w książce znalazła się rozmowa z działającym od wielu lat w Chicago Mirosławem Rogalą.
Robert Russett jest artystą medialnym, nauczycielem i pisarzem, którego animowane filmy i instalacje są prezentowane na międzynarodowych wystawach. Jest profesorem sztuki i architektury na Uniwersytecie Luizjany w Lafayette.
Dr Mirosław Rogala, artysta wideo i twórca sztuki interaktywnej, jest wykładowcą na Wydziale Sztuki Cyfrowej w Knowledge Systems Institute Graduate School w Chicago. /Kc