Chicago. Nauczyciele rozpoczęli pierwszy od 25 lat strajk

Nie przyniosły rezultatu negocjacje zarządu Szkół Publicznych Chicago ze Związkiem Zawodowym Nauczycieli. W poniedziałek rozpoczął się pierwszy od 25 lat strajk blisko 27 tys. pedagogów z publicznych szkół w Wietrznym Mieście.

fot.4newsmedia/ Nauczyciele z Solomon Elementary School z chicagowskiej dzielnicy Sauganash Park

Ubrani w czerwone podkoszulki z napisem „Chicago Teachers Union” z transparentami żadającymi rozsądnego kontraktu zbiorowego, nauczyciele od godz. 6.30 maszerują wokół szkół, ale poza obrębem należącym do placówek oświatowych. Pedagogom w czasie strajku nie wolno wejść na ich teren, korzystać z toalet i parkingów położonych na terenie szkół . Z mediami mogą kontaktować się tylko wyznaczone i wcześniej przeszkolone pod tym kątem osoby.

Zarząd CPS (Chicago Public Schools) zapewnił, że obejmie opieką ponad 400 tys. uczniów uczęszczającym do 600 szkół podstawowych i średnich na terenie miasta. W godz. 8.30-12.30 otwartych jest ponad 140 placówek, w których serwowany jest lunch oraz bezpłatny posiłe i specjalne zajęcia dla najmłodszych. Lista tych placówek znajduje się na stronie CPS.

Najważniejszym postulatem wysuwanym przez nauczycieli zrzeszonych w CTU jest podniesienie płac proporcjonalnie do wydłużenia czasu pracy. Pedagodzy chcą także zmniejszenia liczby uczniów w klasach, co przełoży się według nich na poprawę poziomu kształcenia.

Wraz z nowym rokiem szkolnym weszło w życie wiele zmian forsowanych przez administrację nowego burmistrza Chicago. Najważniejszą z nich jest wydłużenie czasu nauki – średnio o około godzinę dziennie i 10 dodatkowych dni w roku. Większy
nacisk położono także na naukę przedmiotów ścisłych. W związku z wydłużeniemczasu nauki chicagowskie szkoły publiczne zmuszone zostały do zatrudnienia ponad 400 nowych nauczycieli.

Obecny strajk odbywa się pod hasłem :”Solidarność”.

tz

Categories: Chicago

Comments

  1. eldorado
    eldorado 10 września, 2012, 11:35

    Czy się stoi czy też leży średnio $76000 za rok pracy (de facto niecałe 10 miesięcy) pracy się należy.

    Reply this comment
    • nick
      nick 10 września, 2012, 17:13

      eldorado ci ludzie chodzili do szkoly, na studia dlatego im sie te pieniadze nalerza. Pozatym tobie jak by kazali pracowac dluzej to bys byl(a) pierwsza o podwyrzke. Oni nie walcza tylko o pieniadze, chca ochladzania w szkolach i to nie tylko dla siebie ale i naszyhz i waszych dzieci, lepszych ubezpieczen. Ciekawe czy ty bys chcial(a) uczyc kogos dzieci. Jestem z nauczycielami a ty jak nie masz dzieci w CPS to nic nie gadaj.Jak powiedzialem im te oieniadze sie naleza nawet 76000 a ty jak do Ameryki przyjechales(las) to trzeba bylo sie uczyc, isc na studia to dzis bys nie jeczal, ze ktos strajkuje. Wstydz sie. I odpisz na komentarze jak cie na to stac.

      Reply this comment
      • eldorado
        eldorado 10 września, 2012, 18:05

        nick, poluzuj warkoczyki bo zbyt mocno się spinasz i zaczynasz popełniać błędy. Jeśli doczytałbyś niżej napisałem że nie mam predyspozycji do bycia nauczycielem i nie zmierzam nim być. Zgadza się, że rowy może kopać każdy ale czy każdy potrafi robić to dobrze to już zupełnie inna para kaloszy.
        Ja tam wolę żeby nikt o moje dzieci nie wałczył, bo jeśli będzie to chłop to pomyślę jeszcze że pedofil i coś mu zrobię. Niech każdy dba o własne dzieci a nie cudze, tak będzie najlepiej.
        Jeśli nie mają ochładzania w szkołach niech zrezygnują z żądania podwyżek na cel założenia AC w szkołach. Jest kryzys i wszyscy muszą coś poświecić. Mam dzieci ale nie uczęszczają do CSP mimo tego, że też jest to w pewnej części opłacane z tego co mi stan zabierze w formie podatków.

        Nie zgadzam się z Tobą, że pieniądze się należą tylko za to, że skończyli studia. Pracuje w sektorze prywatnym, pracodawcami są żydzi i każdego roku bez żadnej łaski dostaję 4% podwyżki. Zgadzam się na takie warunki i nie narzekam. Mam tak samo nienormowany tryb pracy, minimum 40 godzin pracy ale jak coś się wykrzaczy to ja muszę być na zawołanie i nie mam za to ekstrasów. Nie mam dwóch i pół miesiąca płatnych wakacji jak nauczyciele. Jestem za to szanowany w pracy mimo tego, że obiboki patrzą na mnie krzywym okiem bo „przykręcam im śrubę”.
        Mam mentalność wora herbacianego, do tego jestem katolem i uważam że powinno się zarabiać tyle na ile się człowiek z pracodawcą umówił, jeśli coś komuś nie pasuje droga wolna, wolny kraj.
        Jak tu przyjechałem mój język angielski był na takim poziomie, że mogłem spokojnie zacząć naukę w college’u za który musiałem zapłacić a nie było to małop i powiem Ci, że niewielu było nauczycieli którzy nadawali się do tego czym się tak naprawdę parali. Także nie myślę, że należy się coś komuś tylko za to ze ukończył wyższe studia żeby było ciekawiej to jeszcze z moich podatków.

        Można było załatwić problem ochładzania w prosty sposób, wystarczyło postawić 5 nowych kasyn i pieniądze by się znalazły ale lewaki stwierdziły że to niemoralne wspierać się podatkami z hazardu, lepiej podnieść nam podatki aby było za co spełnić żądania nauczycieli i innego typu unijnych darmozjadów.

        Reply this comment
        • Rysiu
          Rysiu 10 września, 2012, 19:02

          LOL.
          Postaw sobie kasyno z tylu domu i od razu bedziesz miec wiecej kasy na leczenie psychiatryczne… Poraz kolejny worasie nie znasz faktow.

          Reply this comment
          • nick
            nick 10 września, 2012, 20:46

            Rysiu ciekawe kiedy otwarcie pierwszego kasyna ELDORADO. Nareszcie koniec ze srajkami. Eldorado placi wszystko.

          • eldorado
            eldorado 11 września, 2012, 07:17

            Rysiu, ptysiu miętowy, to może będziesz tak uprzejmy i wytkniesz mi w którym momencie mijam się z prawdą. Odkąd czytam tutaj Twoje posty to mam wrażenie, że Lenin z Engelsem zmartwychwstali.

          • Rysiu
            Rysiu 11 września, 2012, 22:22

            W tym wlasnie tkwi problem, eldorado – ty masz wrazenie…
            Tak wlasnie wyglada swiat wora herbacianego – miec wrazenie. Fakty nie istnieja, bo to burzy wymyslony obraz swiata.
            Tak, niewielu jest nauczycieli, ktorzy mogliby tobie cos do lba wbic, tutaj masz racje. Twoj pierwszy wpis swiadczy jedynie o poziomie myslenia, no i potem ten dlugi wpis opisujacy wlasne przezycia, jak by to mialo ustanowic jakies standardy zycia w USA. Jestes malo ambitny i zbyt wiele w zyciu nie osiagnales, a tym bardziej nigdy nie osiagniesz. Czytajac twoje wywody mozna jedynie sie dymyslac, ze ty pragniesz (i to bardzo) aby kazdy inny „osiagnal” tylko tyle w zyciu co ty. Strajkujacy nauczyciele nie domagaja sie czegos co im sie nie nalezy i ja wiem jak to musi cie do szalu doprowadzac, ze oni potrafia sie zorganizowac w zwiazki i walczyc wspolnie o wlasna przyszlosc…

          • eldorado
            eldorado 12 września, 2012, 08:16

            Rysiu, mam nadzieję że zapłacisz za to czego chcą nauczyciele z własnej kieszeni.

            A pierwszy post był typowym rozsypaniem żołędzi, nie spodziewałem się, że takie ilości dzików biegają po tym portalu. Więcej nie będę Ci tłumaczył bo i tak nie zrozumiesz, masz zbyt ciasny umysł aby móc go uwolnić. Gadanie, że ktoś jest cytuję : „mało ambitny, zbyt wiele w zyciu nie osiagnales, ze ty pragniesz (i to bardzo) aby kazdy inny “osiagnal” tylko tyle w zyciu co ty.” świadczy o braku argumentów. Poza tym jeśli ktoś podpisuje się pod zdaniem że należy się komuś coś bo skończył studia jest dla mnie zwycięzcą konkursu: 100% Genuine Moron.
            EOT.

        • nick
          nick 10 września, 2012, 20:08

          jak taki madry jestes to czemu u zyda robisz za bialego muzyna? Jestes typowym polaczkiem dla ktorego kazda inna rasa to darmozjady. Trzeba bylo isc na studia jak przyjechales. Nie miales nic pomogli by ci sfinansowac calosc ale niestety teraz madry jestes. A nauczycielom podwyrzka sie nalezy.
          A kasyno to ty postaw jak burmistrzem Chicago zostaniesz.
          Ty mowisz ze podwyzke dostajesz a oni od 4 lat nie dostali.
          Ludzia ktorzy studia skonczyli naleza sie im pieniadze, bo po to do szkoly chodzili.
          Jerzeli placisz podatki na CPS moze czas z Chicago wyjechac, ale ty tego nie zrobisz bo gdzie inndziej nie bedziesz bialym murzynem.
          Strasznie glupi jestes.

          Reply this comment
          • Mada_Faka
            Mada_Faka 10 września, 2012, 20:24

            jerzeli ….. 🙁

            ty analfabeto o studiafh mowisz? to jest druga klasa podstawowki

          • kicia
            kicia 10 września, 2012, 20:34

            co to jest :muzyna? 🙂

          • Mada_Faka
            Mada_Faka 10 września, 2012, 21:42

            to ze slownika brunocustam- muzyna od limuzyna, tempego od temperowka, konsac od konika 🙂
            docen intelgentow z belmontu ich tworczosc i poezje 🙂

          • eldorado
            eldorado 11 września, 2012, 07:15

            Ale rozumiesz w ogóle różnice między sektorem państwowym a prywatnym? Jeśli tak uparcie uważasz, że nauczycielom podwyżka się należy to proszę uprzejmie ale nie z moich podatków, nie chcę aby podnoszono mi podatek od nieruchomości czy jakikolwiek inny aby podnieść pobory nauczycielom tylko dlatego, że oni chcą. Jeśli chcesz płać więcej ja nie zamierzam.
            Burmistrz Chicago nie miał nic do powiedzenia w sprawie kasyn tylko gubernator.

  2. ewik
    ewik 10 września, 2012, 13:51

    Zanim napiszesz $76000 bo tak podaly media, to dobrze byloby, zebys sprawdzil(a) te cyfry… Informacje w mediach wymierzone w nauczycieli maja popsuc ich wizerunek, zeby takie osoby jak Ty uwierzyly i rzucily w nich kamieniem… Wiec rzucasz….
    Jezeli wiedzial(a)bys, jak nauczyciele ciezko pracuja i ile godzin spedzaja pracujac dodatkowo przed dzwonkiem, po dzwonku i w domu, to bys nie napidsal(a) powyzszego komentarza.
    A gdybys wiedzial w jakim STRESIE zyja nauczyciele, to nie chcial(a)bys ich pieniedzy…. Kto jeszcze rzuci kamieniem? Zanim to zrobisz, pochodz w butach Chicagowskiego nauczyciela przez miesiac…zaloze sie, ze dlugo nie wytrzymasz. Powodzenia.

    Reply this comment
    • eldorado
      eldorado 10 września, 2012, 14:53

      No proszę taka uczona a nie potrafi odpisać na właściwy post. Jeśli jest Ci tak źle to dlaczego uczysz, bo domyślam się że jesteś nauczycielem w imię zasady uderz w stół a nożyce się odezwą.
      A swoją drogą wiesz jaki stres mają pracownicy budowlani bijący gonty papowe na stromych dachach? Zdajesz sobie jaka ciężka jest ich praca? Ich błąd może kosztować życie, błąd nauczyciela raczej nie. Nie wspomnę o warunkach pracy latem skwar zimą ziąb, benefitów lepiej nawet nie porównywać bo nie ma czego. Ale to nauczyciele maja źle bo to bo siamto.

      Ale proszę bardzo:
      A Chicago Public Schools spokesperson said average pay for teachers, without benefits, is $76,000

      Źródło: http://chicago.cbslocal.com/2012/06/12/how-much-do-chicago-public-school-teachers-make/
      kto rozumie doczyta sobie dalej.

      Reply this comment
    • eldorado
      eldorado 10 września, 2012, 15:14

      A chciałem jeszcze dodać, że nie nadaję się na nauczyciela dlatego nim nie jestem. Robię to co lubię i jestem szczęśliwy mimo tego, że muszę czasem użerać się z ćwierćinteligentami upierającymi się, że 2+2=5 mimo tego, że 2+2=4. Nie zarabiam takich kokosów jak chicagowscy nauczyciele, bebefitów też nie mam . Wychodzę z zasady „Volenti non fit iniuria” i nie martwię się o swoją starość licząc na Social Security.

      Reply this comment
      • nick
        nick 10 września, 2012, 17:41

        Eldorado ale ty glupi jestes. jesli lubisz to co robisz to dlaczego piszesz glupkowate komentarze z zazdroszia w tle. Spadaj na dachy a nauczycielom daj spokoj.Jak ktos powiedzial: zycze ci kogos dzieci uczyc.

        Reply this comment
        • eldorado
          eldorado 10 września, 2012, 18:12

          Brak argumentów znaczy zaczynamy pomawiać, że ktoś jest głupi.

          Reply this comment
          • nick
            nick 10 września, 2012, 20:51

            a co madry jestes ze swoim tekstem. ?

    • nick
      nick 10 września, 2012, 20:29

      Ewik zgadzam sie z toba
      eldorado jest za glupi na chodzenie w butach Chicagowskich nauczycieli, on jest typowym prostakiem ktory na nich nazeka a jego dzieci do CPS nie chodza. NIe sadze zeby jego szanowane stopy to wytdzymaly, ale kto wie moze. przeciez kazdy kto pracuje dla unii jest dla niego darmozjadem.
      Zycze mu powodzenia w budowie KASYNA raczej pieciu na tylach swojego ogrodka i bez laski podwyzki u zydaka.

      Reply this comment
      • Mada_Faka
        Mada_Faka 10 września, 2012, 21:44

        powiadasz nazeka….powiadzasz u zydaka….
        tylko nie mow ze ty czyjes dzieci uczysz….

        Reply this comment
  3. Mada_Faka
    Mada_Faka 10 września, 2012, 16:05

    ewik-sprezaj sie, nie moge sie doczekac na twoja odpowiedz 🙂 osobiscie troche sie rozczulilem….w polsce byl widok strajkujacych gornikow i opowiesci o ich ciezkiej pracy, tutaj o nauczycielach i ich ciezkiej pracy. moze latwiej byloby opracowac liste zawodow lekkich milych i przyjemnych a pozostalym dac po 20% podwyzki…..

    Reply this comment
    • Bruno_Rumuno
      Bruno_Rumuno 10 września, 2012, 16:52

      moze kiedys zmienisz zdanie lotrze
      gdy twoj zywot o ciezka prace sie otrze
      a na razie morda w kubel bo nic do tematu po za konsaniem nie wnosisz oplujpalo

      Reply this comment
      • Mada_Faka
        Mada_Faka 10 września, 2012, 18:31

        chcesz popyskowac w watku nauczycielskim a tumanie bez szkoly piszesz jakies twory slowne jak ” konsac” co to qwa jest 🙂 buraku pewnie z tego samego slownika gminnego poety co i ” tempego” 🙂

        Reply this comment
        • Bruno_Rumuno
          Bruno_Rumuno 10 września, 2012, 19:53

          lubisz to? wiedzialem, mozesz wreszcie odreagowac 🙂

          Reply this comment
          • Mada_Faka
            Mada_Faka 10 września, 2012, 20:17

            tyle tylko wykrztusiles? moze trzeba ukrasc z internetu komus wierszyk i wkleic jako dowod swojej Ynteligencji …
            burak, na dodatek jehowy..

  4. antychinol
    antychinol 10 września, 2012, 16:31

    moze mi ktos wyjasnic jak to jest…nauczyciele stale chca wiecej zarabiac..(w sumie to kazdy chce…ale nie w tym rzecz)a poziom nauczania stale idzie w dol…sa szkoly w Chicago ktore nie sa publiczne..tam nauczyciele zarabiaja mniej..(ogolnie .niech mi nikt nie daje przykladow bo nie w tym rzecz)..a poziom w tych szkolach jest lepszy…

    Reply this comment
    • nick
      nick 10 września, 2012, 17:18

      Dlaczego tak wszysczy nadaja na te szkoly publiczne.Sa szkoly publiczne w Chicago ktore sa naprawde dobre. Lepsze od Katolickich czy prywatnych tylko trzeba poszukac. I dlaczego tak duzo Polakow na te szkoly nadaje a dzieci ich dalej choda do publicznej (bo mortgage trzeba zaplacic) Przestancie tak nadawac tylko sie za robote wazcie.

      Reply this comment
  5. bea
    bea 10 września, 2012, 19:55

    eldorado ma racje!!!!!!!!!!!wszystko kosztem dzieci i rodzicow,tylko czekac jak za nauczycielami rusza inni i ciekawe do czego te strajkowanie doprowadzi ???????????a jak sie nie podoba zawsze mozna zmienic prace

    Reply this comment
    • Mada_Faka
      Mada_Faka 10 września, 2012, 21:46

      jak to do czego doprowadzi. do podwyzek dla wszystkich. a skad kase? jak to skad, zabrac bogatym 🙂
      glosowac na naszego janosika „yes we can” co bogatym zabierze a biednym odda….az sie lezka mi w oku zakrecila…to ze wzruszenia ….

      Reply this comment
  6. prezydent
    prezydent 10 września, 2012, 21:12

    co to juz koniec pojedynku na slowa.
    Eldorado to kiedy te „””” KASYNA „”””” otwierasz.

    Reply this comment
    • prezydent
      prezydent 10 września, 2012, 21:33

      Moje dzieci chodzily do CPS i nie moge powiedzic nic zlego na nauczycieli z ich szkol.
      Nick zgadzan sie z toba – sa dobre i zle szkoly w Chicago.
      Eldorado tak mozna miec dziecko w CPS i ten dzieciak moze byc kims w przyszlosci.
      Moja jedna corka jest na trzecim roku Harvard Univ., druga skonczyla oceanografie( jedne z najdrozszych studiow )na Florydzie, dzisiaj jest lekarzem na oceanie i jest bardzo szczesliwa, a trzeci syn studiuje archeologie.
      Dlatego jak sie chce to mozna i nie trzeba nikogo wyzywac i o swoich podwyzkach pisac. Tu sa dobrzy nauczyciele i ja bede ich wspierac jak oni mnie wspierali gdy moje dzieci chodzily do szkoly w Chicago i chcialy studiowac i robic to co robia. Jestem im wdzieczny za to, gdyby byli w Polsce bewnie by robily cos innego a tak maja inne zainteresowania dzieki CPS teachers, i kochaja to co sobie wybrali.
      Wpieram nauczycieli

      Reply this comment
      • prezydent
        prezydent 10 września, 2012, 21:52

        wspieram nauczycieli

        Reply this comment
        • eldorado
          eldorado 11 września, 2012, 09:41

          Po pierwsze, gratuluje zdolnych dzieci i szczęścia do dobrych nauczycieli.
          Po drugie, przeczytaj raz jeszcze co napisałem ze zrozumieniem, bo ja w swoich postach nikogo nie obrażam.
          A teraz o kasynach, przeczytaj ten artykuł i sam sobie wyciągnij wnioski.
          http://www.dziennikzwiazkowy.com/2012/08/28/nie-dla-hazardu-w-illinois/

          Reply this comment
          • Agata
            Agata 12 września, 2012, 13:04

            Eldorado, nie bede powtarzac tego co juz napisales. Calkowicie zgadzam sie z Twoimi opiniami. Szkoda tylko, ze nasi rodacy nie do konca rozumieja w jakim kierunku zmierza ten kraj. Popieraja nauczycieli, za ktorymi staja tzw. zwiazki zawodowe, skorumpowane do do granic mozliwosci. 30% podwyzek, przy dzisiejszej ekonomii, coz, systematycznie kroczymy sladami Detroit, po ktorym zostaly zgliszcza, dzieki zadnym wladzy i pieniedzy UNIOM, tak pomieranym przez naszego prezydenta !!

          • Mada_Faka
            Mada_Faka 12 września, 2012, 13:13

            100%

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*