„Washington Post” sprzedany założycielowi Amazona

„Washington Post” sprzedany założycielowi Amazona

Wydawnictwo Washington Post Company sprzedało swój flagowy dziennik założycielowi firmy Amazon Jeffowi Bezosowi za 250 mln dolarów – poinformował w poniedziałek Donald Graham, którego rodzina posiadała ten amerykański dziennik od ośmiu dekad. 

Budynek Washington Post w Waszyngtonie fot. Jim Lo Scalzo/PAP/EPA

Budynek Washington Post w Waszyngtonie fot. Jim Lo Scalzo/PAP/EPA

Jak informuje na swej stronie internetowej „Washington Post”, Jeff Bezos dokonał zakupu osobiście. Amazon, jedna z największych na świecie firm zajmujących się handlem internetowym, nie jest stroną w transakcji. „Bozos będzie jedynym właścicielem, kiedy transakcja zostanie zakończona, prawdopodobnie w ciągu 60 dni” – informuje „WP”.

„To dzień jakiego ja i moja rodzina nigdy się nie spodziewaliśmy” – napisała Weymouth, siostrzenica Donalda Grahama w liście do pracowników. „Wydawnictwo Washington Post Company sprzedaje gazetę, którą posiadało i o którą dbało od ośmiu dekad” – dodała.

Rodzina Grahamów posiadała „Washington Post” za czasów afery „Watergate”, stając w obronie swych dziennikarzy, którzy artykułami demaskującymi nieprawidłowości w administracji prezydenta Richarda Nixona przyczynili się do jego dymisji w 1974 roku. Sama gazeta istnieje od 1877.

„Washington Post” od dłuższego czasu zmaga się z problemami finansowymi, malejącym nakładem oraz malejącymi dochodami z reklam. Przychody Washington Post Company, której „Washington Post” jest najbardziej widocznym elementem, zmalały o 44 proc. w ciągu ostatnich sześciu lat. Jak informuje „Huffington Post”, w pierwszym kwartale 2013 roku Washington Post Company straciła 49,3 mln dolarów.

Z Waszyngtonu

Inga Czerny (PAP)

Categories: Ameryka

Write a Comment

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*